9. بهمن 1396 - 21:46   |   کد مطلب: 20592
شهردار همدان از پیاده‌راه‌سازی بخشی از بلوار ارم خبر داد و گفت: امسال و سال آينده پیاده‌راه‌سازی چهار خیابان منشعب از میدان امام(ره) در همدان در دستور کار نیست.
شهردار همدان,بلوار ارم همدان,پیاده راه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : عباس صوفی با اشاره به بازدید از عملیات عمرانی پیاده‌راه خیابان اکباتان و میدان امام(ره) همدان اظهار کرد: کارهای سازه‌ای و سنگفرش میدان امام و خیابان اکباتان تمام شده است و نزدیک به 80 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه میدان امام یک ماه دیگر و خیابان اکباتان کمتر از این مدت کار دارد، افزود: امروز بحث مبلمان و طراحی سیما و منظر مورد بحث است که مصوبه داشته و برنامه نصب همزمان شروع می‌شود.

شهردار همدان درباره ایجاد سایت ـ موزه در میدان امام(ره) نیز گفت: طرح نهایی به تایید سازمان میراث فرهنگی در همدان رسیده و منتظر تایید سازمان میراث فرهنگی تهران هستیم تا سایت ـ موزه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه باید قبل از پایان سال میدان امام و اکباتان به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: تلاش شهرداری بر این است تا در دهه فجر امسال سنگ فرش خیابان اکباتان و میدان امام افتتاح شود.

صوفی درباره نحوره تردد خودروها در خیابان‌های منتهی به میدان امام نیز عنوان کرد: برای سواری‌ها ابتدای هر خیابان دوربرگردان بزرگ طراحی ‌می‌شود تا از آن دوربرگردان استفاده کنند، هیچ خودرویی اجازه ورود به میدان امام را نخواهد داشت مگر در موارد خاص به خودروهای امدادی این امکان داده شود.

وی بیان کرد: برای تردد اتوبوس‌ها نیز طراحی به گونه‌ای است که امکان تردد از یک ششم خیابان وجود داشته باشد و تردد از خیابان تختی به شهدا و خیابان باباطاهر به شریعتی فراهم می‌شود تا براساس طرح جامع اتوبوس‌ها به رینگ دوم منتقل شوند.

شهردار همدان درباره پیاده‌راه‌سازی چهار خیابان دیگر منتهی به میدان امام همدان نیز گفت: این موضوع فعلا در برنامه نیست و در بودجه سال 97 برنامه‌ای برای پیاده‌راه‌سازی دیگر خیابان‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: برنامه ویژه برای بلوار ارم پیش‌بینی شده که براساس آن کار ترکیبی در زمینه مبلمان شهری، آسفالت و سنگ فرش رخ داده و پیاده‌راه این بلوار تعریض و به نوعی بخش قابل توجهی از این بلوار به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: کمی پیاده‌راه گسترش پیدا می‌کند و فضای بیشتری برای تردد و پیاده‌روی مردم در نظر گرفته شده که سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. این پروژه کار بزرگتری نسبت به پروژه میدان امام است و اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار