17. مهر 1396 - 20:54   |   کد مطلب: 18934
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان:
30 درصد کودکان همدان دچار اضافه وزن هستند
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: 30 درصد کودکان همدان اضافه وزن دارند.
همدان,کودکان,اضافه وزن,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : محمد خیراندیش ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به اینکه متاسفانه 30 درصد کودکان همدان اضافه وزن دارند، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از مدارس به ویژه در مدارس غیرانتفاعی شاهد عرضه مواد غذایی ناسالم هستیم که باید آموزش و پرورش همکاری بیشتری در کنترل این موضوع داشته باشد.

وی با اشاره به تخلیه فاضلاب ها توسط پیمانکاران شهرداری در بلوار آیت‌الله نجفی گفت: این موضوع باید توسط سازمان شهرداری مدیریت شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه چندین مورد گزارش مردمی در خصوص کشتار غیرقانونی دام در برخی از منازل همدان ارائه شده است، افزود: مرکز بهداشت اجازه ورود جدی در این زمینه ندارد و باید دامپزشکی ورود کند.

وی افزود: دو مورد در منطقه دیزج گزارش شد که در منازل اقدام غیر قانونی کشتار دام انجام دادند.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان نیز با بیان اینکه گزارش شد 105 تانکر فاضلاب به بلوار آیت‌الله نجفی تخلیه شده که با پیگیری از 30 مردادماه امسال به طور جدی مانع از این کار شدیم، اظهار کرد: در این رابطه با غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و... نیز صحبت شد تخلیه فاضلاب نباشد و ساماندهی مناسب صورت گیرد.

علی‌اصغر ناظری‌پور با بیان اینکه امیدوارم دستگاه‌های مربوطه کنترل لازم را در این رابطه داشته باشند، افزود: گفته می‌شود پیمانکاران شهرداری قبض تخلیه فاضلاب، از شرکت آب و فاضلاب دریافت نمی‌کنند که شهرداری باید به این موضوع توجه کند.

وی با اهمیت به تشدید نظارت بهداشتی هنگام آغاز حرکت زوار اربعین حسینی، گفت: سال گذشته یک‌میلیون و 700 هزار نفر از استان همدان عبور کردند تا به کربلا برسند، این جمعیت عظیم نیاز به نظارت جدی بهداشتی دارد.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: با توجه به فصل سرما و مهاجرت پرندگان موضوع کنترل بیماری آنفلوآنزا باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار