23. مهر 1396 - 14:58   |   کد مطلب: 19017
یک کارشناس سیاسی تصریح کرد: هدف اصلی ترامپ تحریم ها نیستند زیرا تحریم در هر حال وجود خواهد داشت و اینکه بماند یا نه بیش از ترامپ به آمادگی داخلی دولت ایران بستگی دارد، هدف اصلی از این سخنان باز کردن باب جدید مذاکره است .

به گزارش شبنم همدان: 

این روزها صدای خرد شدن استخوانهای داعش به گوش می رسد اما آمریکا تلاش می کند با انتقال تروریست های داعش از رِقه به جنوب  دیرالزور جان تازه ای به تروریست های داعش بدهد ,همچنین آمریکا تلاش دارد  به هر نحوی که شده است  گروه تروریستی داعش را که  میلیاردها هزار دلار برای آن هزینه کرده است زنده نگه دارد .

 

در خصوص سخنان  اخیر رئیس جمهور آمریکا گفتگویی با مهدی حامدی کارشناس مسائل سیاسی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

 

رئیس جمهور آمریکا: برجام یکی از بدترین توافقاتی است که آمریکاوارد آن شده است

حامدی اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا در سخنان ضد ایران مدعی شد:" اگر نتوانیم با کنگره و متحدین به توافق برسیم آن موقع برجام لغو خواهد شد و من هر زمان صلاح بدانم شرکت در برجام را لغو می کنم. ما بر جام را تایید نمی کنیم و نخواهم کرد به دولت خودم دستور می دهم که از نزدیک با کنگره آمریکا همکاری کند و تمام نواقص برجام را برطرف کند .تحریم های اضافی علیه ایران وضع خواهیم کرد تا حمایت خود را از تروریسم متوقف کنند. ما همه مسیرهای دستیابی به سلاح هسته ای را برای رژیم ایران مسدود خواهیم کرد .حکومت ایران چندین بار از برجام تخطی کرده است .نمی گذارند ماموران آژانس از تاسیسات پوششی و پنهانی ایران برای تولید سلاح هسته ای بازدید کند. ماموران اطلاعاتی را اجیر می کنم تا پیگیری  کنند ایران چقدر با کره شمالی ارتباط دارد .همان طور که گفته ام برجام یکی از بدترین و یکجانبه ترین توافقاتی است که آمریکا وارد آن شده است ."

 

هدف سخنرانی ترامپ ایجاد تفرقه در ایران است

وی افزود: او و کسانی که این سخنرانی را برای او نوشته اند هدفی مهمتر از این ندارند که جامعه ایرانی را به دو دسته مخالفان و موافقان برنامه دفاعی تقسیم کنند .پس ازسخنرانی ترامپ هر کس به سپاه تاخت می توانید بدون عذاب وجدان مارک شریک ترامپ را به او بچسبانید .برای اولین بار ترامپ می خواهد جدی گرفته شود توجه داشته باشید. لحن ترامپ هیچ نسبتی با توان واقعی آمریکا علیه ایران ندارد هر چه هم که بگوید باز در خاورمیانه همان گرفتار بی نوایی است که می خواهد از در پشتی برای مذاکره وارد شود .

 

هدف اصلی ترامپ باز کردن باب جدید مذاکره است

حامدی تصریح کرد: هدف اصلی این سخنرانی تحریم ها نیستند زیرا تحریم در هر حال  وجود خواهد داشت و اینکه بماند یا نه بیش از ترامپ به آمادگی داخلی دولت ایران  بستگی دارد، هدف اصلی از این سخنان  باز کردن باب جدید مذاکره است .این سخنرانی را باید پایان کار برجام در دولت ترامپ در نظر گرفت .نه جنگی در کار است و نه حتی اقدام جدی دیگری که قبلا آمریکا انجام نداده باشد .

 

سپاه پاسداران لایق جایزه صلح نوبل

حامدی اشاره داشت :سپاه پاسداران کمر داعش را در سوریه و عراق شکسته است .آمریکا و غرب اگر در مبارزه با تروریسم صداقت داشتند باید جایزه صلح نوبل 2017را به سپاه پاسداران تقدیم می کردند .اما درست در روزهای قطعی شدن نابودی داعش به دست قدرتمند سپاه; دولت و کنگره آمریکا برآشفته شده اند ,علیه سپاه پاسداران نفرت پراکنی می کنند و خواستار تحریم این نهاد به بهانه بی ثبات کننده شده اند .ترامپ درست گفت که داعش را اوباما و هیلاری کیلینتون تاسیس کردند اما او حداکثر کارگزار سیستمی است که از سوی صهیونیسم مسیحی سیاست گذاری می شود و بنابراین باید دشمن هر نهاد قدرتمندی باشد که داعش این تجهیز شده ترین و موثرترین لشکر جنگ نیابتی صهیونیسم مسیحی را نابود کرده است .

 

حامدی اضافه کرد :سرلشگر جعفری به امریکایی ها هشدار داد :"اگر حماقت امریکا مبنی بر در نظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد سپاه نیز ارتش امریکا را هم سنگ داعش قرار می دهد ,اگر قانون تحریم های جدید آمریکا اجرا شود باید پایگاه های خود را تا شعاع دو هزار کیلومتری بُرد موشک های ایران منتقل کند. تحریم های جدید آمریکا شانس هر گونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد. اجرای قانون کاتسا را معادل خروج یک جانبه آمریکا از برجام می دانیم .از فرصت رفتار دولت ترامپ با برجام برای جهش در برنامه های دفاعی, موشکی, منطقه ای استفاده می کنیم ."

 

به کار بردن نام جعلی برای خلیج فارس توهین به ملت ایران است

حامدی تصریح داشت :رئیس جمهور آمریکا به ملتی که دارای اصل و نسب و تاریخ و فرهنگ و علم و ادب و تمدن هزاران  ساله است با ذکر نام جعلی برای خلیج همیشه فارس توهین کرد .آمریکا و متحدین شتر سوار بی فرهنگ و تمدن کشورهای قبیله ای تازه به دوران رسیده و رژیم اشغالگر صهیونیستی دشمنان تاریخی ایران ثابت کردند که دشمنی آنها با حکومت ایران نیست بلکه دشمنی آنها با ملت بزرگ ایران است قطعا ملت با اتحاد خویش،  بینی ترامپ و صهیونیست ها و سران عربستان سعودی را خاک خواهند مالید .

 انتهای پیام / 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار