3. آبان 1396 - 8:35   |   کد مطلب: 19161
تحلیل تحریم های جدید علیه ایران و سپاه پاسداران:
هدف تحریم کاتسا فراتر از سپاه است
تقلیل وسعت تحریم کاتسا به تحریمی که تنها سپاه را مورد هدف قرار داده است کج فهمی سیاسی است. ترامپ با این تحریم سعی دارد بخش عمده اقتصاد ایران را زیر منگنه تحریم قرار دهد
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, تحریم کاتسا

ترامپ  و افرادی نظیر او پدیده ای جدید نیستند و به اندازه تاریخ آمریکا قدمت دارند. اوباما ماموریت داشت هسته ای را بتون بریزد و ترامپ ماموریت دارد  قدرت موشکی ایران را فلج نماید. اگر تفاوتی بین این دو قائل باشیم باید بگویم دشمن را خوب نشناخته ایم .

برخلاف القای از روی نادانی برخی , مهم ترین نکته سخنان ترامپ بکار گیری لفظ خلیج عربی نیست. تحریمات  جدید در سخنان ترامپ به خوبی نقاط مشکل آمریکا را نشان داد. مقام  رهبری ( ظله تعالی ), سپاه, توانایی دفاعی, قدرت نفوذ به هم زدن معادلات و مردم متحد، هر یک از این ها شکل دهنده بخشی از قدرت ایران به حساب می آیند. کاملا واضح است آمریکا در مقابل جایگاه و نفوذ رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در منطقه هیچ کاری نمی تواند بکند .آمریکا در برابر یک رهبر مذهبی و سیاسی با بیش از شصت سال تجربه کارهای بزرگ و عبور دادن ملت ایران و ملت های منطقه از انواع بحران های سخت خلع سلاح است. از سوی دیگر هیچ نیروی نظامی در سطح دنیا محبوبیت و آوازه سپاه را ندارد. توانمندی نیروهای سپاه و قدرت  نیروهای متنوعی که سپاه در بسیاری از کشورهای منطقه پدید آورده است بر قدرت ارتش کلاسیک برتری دارد .

با وجود آنکه دیوانگی ترامپ برای عموم هویدا است. اما انحصار و بدعهدی و خباثت در شخص او به نحوی که گویی مابقی در آمریکا مبری از دشمنی با ایران هستند، خیانت عده ای و حماقت عده ای دیگر است. آنچه ترامپ می گوید و می خواهد همان است که اکثریت حاکمیت آمریکا خواستار آن است. نباید فراموش کرد امروز اگر تحریم کاتسا را نقض برجام می دانیم این تحریم نه مصوبه ی ترامپ بلکه مصوبه ی کنگره  آمریکا است. این نکته جالب توجه است که این طرح در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا که متشکل از نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات است حایز بیش از 98درصد آراء بود تا بار دیگر ثابت کند سگ زرد برادر شغال است .

پذیرش وجه مثبت از اوباما مقابل ترامپ نیز اشتباه راهبردی دیگری است .ترامپ اگر کاتسا را اجرا خواهد کرد اوباما نیز در پسابرجام ایسا را اجرا کرد .ترامپ اگر علیه سپاه و فعالیت موشکی ایران موضعی گرفته است اوباما نیز تحریم های گسترده ای علیه اینها وضع نموده بود .

تقلیل وسعت تحریم کاتسا به تحریمی که تنها سپاه را مورد هدف قرار داده است کج فهمی سیاسی است. طبق این تحریم کنگره از ترامپ خواسته تا بر اساس فرمان اجرایی 13224 تمام قوانین حاکم بر گروه های تروریستی را بر سپاه نیز اعلام کند. ماحصل چنین قانونی این است که تمامی چند هزار شرکت ,بانک ,کارخانه ,استاد ,دانشجو , دانشگاه و افرادی که به بهانه های مختلف اعم از نظامی, تجاری ,علمی ,بانکی با سپاه همکاری می کنند از طرف آمریکا تحریم خواهند شد. و این به معنای قرار گرفتن بخش عمده اقتصاد ایران زیر منگنه تحریم است .

انچه کاتسا قرار است انجام دهد همان است که اجرای FATF از ایران می خواست؛ خود تحریمی سپاه در داخل. هدف این قانون ان است که سپاه در  داخل از سوی افراد و شرکت ها تحریم شود تا نتیجه آن در درجه اول نابودی سازندگی سپاه و در درجه دوم تضعیف بنیه نظامی ایران باشد.

یادداشتی از رزمنده گمنام

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار