24. مهر 1396 - 9:03   |   کد مطلب: 19027
این سمینار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز تحقیقات سلامت زنان به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود.
سلامت زنان,سمینار سلامت زنان,سلامت باروری,سلامت جنسی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها
به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : کامران باقری لنکرانی در نشست خبری به ذکر جزئیات برگزاری این همایش بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: این سمینار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز تحقیقات سلامت زنان به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود.
 
وزیر اسبق بهداشت و درمان از همکاری سازمان جهانی مبارزه با ایدز با این سمینار خبر داد و گفت: سلامت باروری، سلامت جنسی و موضوعاتی در ارتباط با طلاق، طلاق عاطفی، عفونت‌های جنسی، مسائل جمعیتی و وضعیت باروری و سقط جنین در این سمینار به شکلی علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌‌گذاری سلامت استان فارس محل برگزاری این سمینار را سالن‌های صدرا و سینا دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام و بیان کرد: 474 مقاله برای شرکت در این سمینار به دبیرخانه ارسال شده بود که 279 مقاله پذیرش شده و 32 مقاله آن در قالب سخنرانی توسط سخنرانان داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

باقری لنکرانی با اشاره به وجود آمارهای مختلف در رابطه با سقط جنین در کشور بیان کرد: در ایران برای سقط جنین قانون وجود دارد، اگر سلامت مادر توسط جنین در خطر باشد، قبل از 20 هفتگی اجازه سقط وجود دارد. بیشتر قربانیان سقط غیرقانونی دختران جوان هستندکه احتمال مرگ نیز وجود دارد و برای پیشگیری از این معضل مهم باید ریشه‌ها شناخته شود.

وی درباره طلاق‌های عاطفی  نیز گفت: در جامعه غرب، طلاق عاطفی به عنوان یک معضل است و ما نیز به تدریج با آن روبرو هستیم، هر قدر به سوی زندگی ماشینی و شاغل بودن زن و مرد پیش می‌رویم، طلاق‌های عاطفی نیز در حال  افزایش است. 

باقری لنکرانی با تاکید بر موج جدید و فزاینده بیماری HIV گفت:باید توانمندسازی و آموزش‌های مختلف به ویژه مراقبت از زنان مبتلا به HIV صورت بگیرد تا فرزندان سالمی به دنیا بیاورند.

 
انتهاي پيام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار