11. آبان 1399 - 18:09   |   کد مطلب: 19298
به مناسبت سالروز 13 آبان؛
13 آبان روز رسوایی استکبار(آمریکا)
حماسه ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی های دانش آموزان عزیز در 13 آبان 57 پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و سبب زوال رژیم وابسته به آمریکا شد.
 13 آبان,استکبارستیزی,دانش آموزان,آمریکا,انقلاب اسلامی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری بسیج : محمد فتحی می آبادی در یادداشتی به مناسبت سالروز گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز با عنوان 13 آبان روز رسوایی استکبار( آمریکا) نوشته است: در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند.

در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند که یک نمونه از فداکاری دانش‌آموزان عزیز حماسه 13 آبان 1357 است... بی تردید حماسه ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی های دانش آموزان عزیز در 13 آبان 57 پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و سبب زوال رژیم وابسته به آمریکا شد.

هرچند قیام سیزده آبان، به شهادت عده زیادی از دانش آموزان انجامید، اما آغازی شد برای قیامی گسترده تر و حرکتی فراگیرتر که پس از اندک زمانی، طومار سیاه دودمان پهلوی را در آتش خشم ملت فرو برد و آن را به زباله دان تاریخ سپرد.

از سوی دیگر، همه این حوادث، به ننگ و رسوایی آمریکا و دست نشاندگانش انجامید و نفرت و انزجار ملت را از آمریکای استعمارگر افزون تر کرد.

یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است. این روز با شکوه بدین سبب، روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت ها و چپاول گران بین المللی به مبارزه ی بی امان بپردازند و عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

روز دانش آموز به همه مستضعفان جهان می آموزد که علیه مستکبران قیام کنند و حقوق مسلم و از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند.

پیام روز دانش آموز به مسلمانان این است که تنها در پیشگاه خدا به کرنش و سجود بنشینید و درمقابل ظالم ایستادگی کنند.

یاد و خاطره همه شهدای عزیز انقلاب اسلامی ایران مخصوصآ 36 هزارشهید دانش آموز و شهدای مدافع حرم گرامی باد.

انتهای پیام/ص

 

 
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار