25. آبان 1396 - 8:07   |   کد مطلب: 19486
زلزله‌ای به بزرگی 5.4 ریشتر در آخرین دقایق شامگاه چهارشنبه مرز ایران و جمهوری آذربایجان را لرزاند. این زلزله در اردبیل و سایر شهرهای مرزی این استان احساس شده است.
زمین لرزه,ادبیل,آذربایجان,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها;

زمین لرزه شدید در جمهوری آذربایجان

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از جام جم : زمین‌لرزه 5.4 ریشتری که مرکز آن شهر برده جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرز با ایران بود باعث هراس مردم در شهرهای شمالی استان اردبیل از جمله پارس آباد و بیله سوار مغان و ریختن آنها به خیابان ها شد.

به گزارش موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در ساعت 23 و 17 دقیقه و 59 ثانیه درعمق 10 کیلومتری زمین بوقوع پیوسته است.
فاصله کانون این زمین لرزه به شهر پارس آباد 98 کیلومتر و اردبیل 249 کیلومتر بوده است .
شدت این زمین لرزه در پارس آباد بیشتر بوده و مردم همچنان از ترس در معابر بسر می برند .
گزارش های اولیه از ترک خوردن دیوار برخی ساختمان های روستایی در پارس آباد حکایت دارد اما هنوز گزارشی از خسارت وارده به ساختمان و منازل ارایه نشده است.

اکبر صمدی ، فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: این زمین‌لرزه در شهرستان پارس‌آباد سبب ترک‌خوردگی برخی از ساختمان‌های شهری شده ولی گزارشی از میزان خسارت در روستاهای شهرستان در دسترس نیست.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد افزود: دستور اعزام کلیه نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و اورژانس برای بررسی میزان خسارت و مقابله با خطرات احتمالی به روستاهای شهرستان صادر شد و تیم‌های مربوطه به روستاها اعزام شدند.

نزدیک‌ترین شهرها:
98 کیلومتری اصلاندوز (اردبیل)
98 کیلومتری پارس آباد (اردبیل)
110 کیلومتری تازه کند (اردبیل)

نزدیکترین مراکز استان:
249 کیلومتری اردبیل
258 کیلومتری تبریز

انتهای پیام/ص

زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه زمین لرزه آذربایجان آذربایجان آذربایجان آذربایجان آذربایجان 

دیدگاه شما

آخرین اخبار