25. آبان 1396 - 12:00   |   کد مطلب: 19490
رییس شورای شهر همدان از ساخت موزه شیشه‌ای در پیاده راه امام خمینی(ره) همدان خبر داد.
میدان امام,موزه شیشه ای,پیاده راهshabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : ابراهیم مولوی رییس شورای شهر همدان اظهار داشت: این موزه در محل کاوش‌ها احداث خواهد شد تا علاوه بر ایجاد جلوه‌ای زیبا در میدان امام(ره) به گردشگری استان و جذب توریست کمک دهد، از طرفی آثار باستانی به لحاظ تاریخ و تمدن ایران زمین در این شهر برای شهروندان اهمیت بیشتری دارند.

وی اظهار کرد: یک قبر و آثار پیش از میلاد مسیح(ع) در میدان امام(ره) شهر همدان همزمان با عملیات اجرایی پیاده ‌راه این میدان و خیابان اکباتان کشف شده است.

مولوی اضافه کرد: این قطعه شی تاریخی شبیه به قبر سفالی با کاوش‌ها و تلاش شهرداری و همکاری سازمان میراث فرهنگی در میدان امام(ره) کشف شد که به گفته کارشناسان سازمان میراث فرهنگی متعلق به دوران قبل از میلاد مسیح(ع) است.

وی اذعان داشت: از زمان آغاز عملیات اجرایی پیاده‌راه میدان امام (ره) و خیابان اکباتان تعدادی اشیای تاریخی در حین حفاری‌ها کشف شده است که ساعات پایانی شامگاه سه‌شنبه 23 آبان ماه 96 در پیاده‌راه میدان امام(ره) براثر کاوش‌ها، یک قبر و آثار سفالی متعلق به قبل از میلاد مسیح کشف شده است.

مولوی بیان کرد: شهرداری همدان در صحن شورای اسلامی شهر همدان پیشنهاد داده تا به کاوش‌ها ادامه دهند، زیرا به احتمال زیاد آثار باستانی و ارزشمند تاریخی در دل خاک دفن شده است که با کشف این آثار، قدمت تاریخی همدان مشهودتر خواهد بود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار