30. آبان 1396 - 17:51   |   کد مطلب: 19570
فرمانده پایگاه انسیه تصریح داشت : از طرف سپاه ناحیه کلاس های مختلفی به منظور کار افرینی و اشتعال زایی برای بانوان خانه دار تشکیل شده است که نتایج آن را در کارهای دستی بانوان میبینیم.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان,

به گزارش شبنم همدان:

مقام معظم رهبری (مدظله العالی )در خصوص بسیج می فرمایند :"بسیج یکی از نیروهای مسلح نیست بسیج متن ملتی است که در مراکز نظامی ,صنعتی ,اجتماعی ,دینی و اموزشی حضور دارند ."

مقام معظم رهبری در ارتباط با اتکا به مبانی دینی در بسیج می فرمایند :"یک مساله در بسیج ملت ایران مایه اصلی ارتباط با خداست ...این به معنای ارتباط معنوی و صحیحی با خداست و این مایه اصلی کار است ."

به مناسبت هفته بسیج گفتگویی با سیما هدایتی دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد رشته فیزیک دانشگاه بوعلی انجام دادیم .

 

باید اهداف و فرهنگ بسیج در گفتار و عمل افراد بسیجی  نمودار باشد

هدایتی در خصوص وظایف یک داشنجوی بسیجی اظهار داشت :از نظر من یک بسیجی باید در همه ابعاد زندگی روحیه و ارمان بسیج گونه داشته باشد ارمان ها و اهداف بسیج تاثیر بسیار زیادی در موفقیت ها و اهداف من در زندگی داشته است. برای ترغیب اکثر مردم به سوی بسیج  باید اهداف و فرهنگ بسیج در گفتار و عمل افراد بسیجی  نمودار باشد .

 

اقتصاد مقاومتی در عمل و گفتار

هدایتی تصریح داشت: برای آنکه آحاد جامعه معنا و مفهوم عمیق ارمان های بسیج را درک کنند باید افراد بسیجی همواره پیرو سخنان بر حق مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) باشند. اگر رهبر معظم انقلاب در برهه ای تشخیص اقتصاد مقاومتی دادند باید اقتصاد مقاومتی در عمل و گفتار آحاد جامعه پدیدار شود .

 

برای آگاهی از فعالیت های پایگاه های حوزه بسیج گفتگویی با مرضیه احمدی فرمانده پایگاه انسیه انجام دادیم .

 

بهره گیری از توان اقشار جامعه در بسیج

احمدی  اظهار داشت :یکی از مزیت های پایگاه های بسیج بهره گیری از توان اقشار مختلف جامعه است در پایگاه انسیه علاوه بر نونهلان و نوجوانان و دانشجویان و متخصصان و  زنان خانه دار و میانسال نیز عضویت دارند بنابراین علاوه بر  برخوداری از منابع علمی کارشناسان از تجربیات افراد متخصص نیز بهره مند می شویم .

 

احمدی تاکید داشت :پایگاه بسیج انسیه سعی کرده است  با بهره گیری  از فرامین مقام معظم رهبری (ظله تعالی ) اقدامات شایانی در خصوص اقتصاد مقاومتی انجام دهد .

 

کلاس های کارآفرینی و اشتغالزایی در پایگاههای بسیج

فرمانده پایگاه انسیه تصریح داشت : از طرف سپاه ناحیه کلاس های مختلفی به منظور کار افرینی و اشتعال زایی تشکیل شده است .اکثرا خانم های خانه دار استقبال فراوانی از هنرهای دستی انجام داده اند بدین منظور کلاس های رنگ امیزی و طراحی سفال در این پایگاه برگزار می شود. کلاس های دیگر همچون پرورش قارچ و آبزی پروری به دلیل کمبود جا و نداشتن سرمایه کافی با استقبال چندانی مواجه نشده است.

 

نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در بین زنان خانه دار بسیجی

فرهنگ سازی سلامت در بین افراد بسیجی

وی افزود: مهمترین بخش اقتصاد مقاومتی که زنان خانه دار به راحتی می توانند در آن مشارکت نمایند مصرف محصولات داخلی و دوری از تجملات است. برای دستیابی به اهداف  اقتصاد مقاومتی در این بخش  زنان خانه دار تجربه های خود از قبیل آشپزی ,طراحی و ساخت دکور با مواد بازیافتی را انجام می دهند. از سوی دیگر فعالیت پایگاه انسیه به فعالیت به  اقتصاد مقاومتی ختم نمی شود. بلکه خانم وجیهه یادگاری مربی حلقه صالحین زنان خانه دار و مرتبط خانه بهداشت با زنان خانه دار اقداماتی  در خصوص فرهنگ سازی سلامت انجام داده اند. در اکثر اقدامات و کلاس های آموزشی از افراد متخصص پایگاه استفاده می نماییم .

 

خدمت رسانی بدون چشم داشت مالی

احمدی خاطر نشان کرد :اکثر افرادی که در پایگاه کلاس های آموزشی برگزار می کنند کمترین هزینه را از افراد دریافت می کنند همچنین مربیان حلقه های صالحین بدون هیچ گونه چشم داشت مالی بسیجی وارانه در پایگاه ها در بخش های مختلف به خدامت رسانی می پردازند. به عنوان مثال در بخش جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور اکثر خواهران و مربیان حلقه های صالحین بیشترین خود را صرف بسته بندی اقلام اهدایی کمک های مردمی نمودند در واقع به جرات می توان گفت بسیج لشکر مخلص خداست نه تنها در کلام بلکه در عمل الگو و شعار اصلی همه بسیجیان است.

 

انتهای پیام / 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار