9. آذر 1396 - 15:53   |   کد مطلب: 19700
خانم‌ها هر استعدادی را که دارند بدون اینکه به سختی و آینده آن خیلی توجه کنند ابتدا هنر و استعد خود را با عشق و علاقه و با نظم انجام دهند و در نظر داشته باشند که اقتصاد مقاومتی از کارگاه ها و کارهای کوچک خانگی شروع می شود.
خلاقیت,کارآفرینی,اقتصاد مقاومتی,طراح سبک ماندالا,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : در آثارش عشق زیاد دیده می‌شود. کلمه ای سه حرفی که زیاد در گفته‌هایش تکرار می‌کرد. خانم مهناز باویلی با عشق کارش را که خط خطی کردن صفحات کاغذ بود شروع و با عشق و علاقه به این کار آن را ادامه داده است. او عاشق کارش است و در حال حاضر مشغول به طراحی هنر ماندالا در روی کیف و کفش و شاسی و دیگر اشیای است. او در زمان خود از بهترین طراحان این هنر در کشور است که بدون هیچ گونه آموزش این هنر را ذاتا فرا آموخته است که البته حمایت‌های خانواده و اطرافیانش بی تاثیر نبوده است. او دختر بزرگ مهنس مجید باویلی از کارآفرینان برتر صنعت پلاستیک کشور است که نام و نشانی از پدر دارد و بس.....

چطور شد بدون اینکه آموزش خاصی از جایی ببینید به این مرحله از طراحی رسیده اید؟

از دوران کودکی علاقه مند به نقاشی و طراحی چهره بودم و برای این که به علاقه ام برسم به کلاس‌های نقاشی منظره و چهره رفتم اما به خوبی یاد نمی‌گرفتم اما در این مورد که خط‌هایی بکشم و آن‌ها را رنگ آمیزی کنم از همان بچگی علاقه و استعداد خاصی داشتم و همین باعث شد تا با عشق و علاقه و حمایت خانواده، هنر ماندالا را ادامه بدهم و خداراشکر از خودم رضایت دارم.
 

مهمترین گزینه در موفقیت کارهایتان را در چه می‌بینید؟

هنوز به آن درجه از موفقیت نرسیده ام و این لطف شماست. اما معتقدم خلاقیت مهمترین ابزار موفقیت و پیشرفت یک فرد در طول زندگی است و من رمز موفقیتم را در این هنر فقط خلاقیت می‌دانم و معتقدم اگر ذهن خلاق باشد آثاری را طراحی می‌کند که متمایز از دیگر آثارهاست و وجه تمایز نسبت به سطح کیفی آثار بیشتر به خلاقیت یک هنرمند بر می‌گردد که یک طرح را آنگونه ای طراحی کند که متفاوت و جذاب تر از سایر طرح‌ها باشد.

در مورد کارتان توضیح می‌فرمائید؟

کار من طراحی و رنگ آمیزی خطوط در روی کاغذ است که می‌توان این طرح‌ها را بر روی اشیای مثل کیف، کفش، آباژور، فرش و دیگر اشیای حک کرد و این هنر که ماندالا نام دارد جلوه زیبایی را به محیط خانه و بیرون می‌دهد و من خودم به شخصه از آثارم در خانه و بیرون استفاده می‌کنم.

حرفه دیگری هم انجام می‌دهید؟

مگر می‌شود عاشق کار باشی و به کار دیگه ای فکر کنی. طراحی این هنر زیبا آنقدر برای من جذابیت دارد که با عشق و علاقه فراوان آن را دنبال کرده ام و معتقدم عشق و عشق و عشق فقط می‌تواند مسیر سخت را آسان و کار را به سرانجام هدف برساند.

اما این نوع تفکر را خیلی از خانم‌های جوان ندارند. چه صحبتی با این دسته از خانم‌ها دارید؟

صحبت من به عنوان یک خواهر به آن دسته از خانم‌هایی که از اعتماد به نفس کافی برای شروع کار برخوردار نیستند این است که هر استعدادی را که دارند بدون اینکه به سختی و آینده آن خیلی توجه کنند ابتدا هنر و استعد خود را با عشق و علاقه و با نظم انجام دهند و انقدر ترس و کمبود اعتماد به نفس برای موفقیت خود نداشته باشند مطمئن باشند اگر کاری را با علاقه و عشق  و در کنار آن با برنامه ریزی منظم شروع کنند حتما به موفقیت دست پیدا می‌کنند و من خودم به شخصه به این نوع طرز تفکر ایمان آورده ام.

خیلی از خانم‌ها دوست دارند بدانند آیا برای شروع کار و موفق شدن نیاز به سرمایه زیاد است یا خیر؟

سرمایه بخشی از کار است مهمتر از آن ابتدا عشق و علاقه همراه با خلاقیت و نظم در کار است اما منکر سرمایه در کار نیستم و این البته به نوع کار هم بستگی دارد برخی از کارها نیازی به سرمایه آنچنانی ندارد و برخی از کارها متضمن یک سرمایه مناسب است اما به طور کل معتقدم اقتصاد مقاومتی از همین مشاغل کوچک خانگی شروع می‌شود پس بنابراین نباید مشاغل خانگی برای خانم‌ها نادیده گرفت.

در این مسیر خانواده چقدر به شما کمک کرده اند؟

من هر چه دارم از عنایت خدا و بعد خانواده ام است. جا دارد از همسرم تشکر صمیمانه داشته باشم که لحظه ای من را در این مسیر تنها نگذاشت و همچنین پدر و مادرم که حمایت‌های آنان گرمی بخش روزهای من بود که صمیمانه از آن‌ها سپاسگذارم.

پدر شما یکی از موفق ترین افراد کارآفرین در کشور است. وقتی زندگینامه پدرتان را مطالعه کردم، در ابتدای راه سختی‌های زیادی کشیده اند. چقدر سعی کرده اید پدرتان را الگو قرار بدهید؟

پدر من به جرات می‌توانم بگویم قهرمان زندگی خودش است. او مالک ذهنیت موفقی است که فقط با تفکر و هوش هیجانی بالا کارش را به نحو احسنت پیش می‌برد. مهندس مجید باویلی در زمینه کار خودش بی نظیر و منحصر به فرد است. نه اینکه بخواهم از پدرم تعریف کنم اما او در اوج سختی‌ها و در غم زود از دست دادن پدرش، از همان ابتدا ذهن خلاق و سخت کوشی داشت که امروزه او را به عنوان یکی از بهترین کارآفرینان کشور درآورده است.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار