13. آذر 1396 - 16:42   |   کد مطلب: 19755
رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای شهر همدان:
اقتصاد ایران زیر سایه قیمت نفت
رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: قیمت نفت تاثیر مستقیم و چشمگیری در اقتصاد کشور از گذشته تا کنون داشته است.
اقتصاد ایران,نفت,اقتصاد کشور,شورای شهر همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان : حسن قراباغی در گفتگو با خبرنگار شبنم همدان در خصوص جایگاه نفت در اقتصاد کشور اظهار داشت: در چندین دهه گذشته نقش نفت به عنوان بازوی اساسی اقتصاد کشور تبیین شده است. با یک دیدگاه کلی میتون گفت نفت منابع مالی چشمگیری را برای مصرف و سرمایه گذاری به ارمغان آورده است و در مقایسه با آنچه بدون نفت و در گذشته داشته ایم رشد سریعتری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده بسیاری از صاحبنظران ضعف های ساختاری و جانبی در جامعه موانعی را ایجاد کرده است که راندهای نفتی ابن موانع را تشدید کرده است.

وی افزود: در حالیکه درآمد نفت از برخی جهات به مصرف و تولید کمک میکند از جهات دیگر میتواند موجب عقب ماندگی اقتصادی کشور باشد.

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر همدان بیان داشت: افزایش درآمدهای نفتی میتواند در جهت جبران ضعف های ساختاری استفاده شود و میتواند به اتخاذ سیاستهای اقتصادی مناسب منجر شود که تاثیرات مثبت نفت بر اقتصاد را تقویت میکند.

وی تصریح کرد: هرچند عده ای از اهل فن مخالف محوریت نفت بر اقتصاد هستند اما تا کنون اقتصاد ایران به طور مستقیم و به صورت بسیار قوی از قیمت نفت تاثیر پذیرفته است.

قراباغی افزود: برای سنجش اثرات قیمت نفت بر کل اقتصاد باید اثرات آن بر تولید را مبنا قرار دهیم. عصو شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: انتظار میرود افزایش قیمت نفت بر روی زیرساختها و توسعه کشور تاثیر گذار باشد. در واقع ما باید تاثیر این افزایش را در مباحث عمرانی کشور ببینیم نه در هزینه های جاری.

رئیس کمیسیون بودجه و مالی شورای شهر همدان در پایان گفت: انتظار ما این است که افزایش قیمت نفت موجب افزایش بودجه های عمرانی شود و با سیاست گذاری درست اثرات آن را عمران و آبادانی شهرها ببینیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار