22. آذر 1396 - 17:22   |   کد مطلب: 19879
ازدواج دختران در سن پایین و گاهی زیر ۱۲ سال منجر به بروز برخی از مشکلات می‌شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی به آن هستند.
ازدواج,ازدواج دختران,افزایش سن ازدواج,کودک همسری,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: کودک همسری پدیده‌ای است که باید نسبت به جلوگیری از آن اقدام شود.

وی افزود: به دنبال این هستیم که مانع کودک همسری شویم و حداقل سن ازدواج افزایش یابد که نیازمند تبصره است.

سیاوشی در مورد ازدواج‌های اجباری دختران بیان کرد: دختربچه‌های ۹ تا ۱۲ سال که به ازدواج‌های اجباری تن می‌دهند و یا گاهی معامله می‌شوند باید تحت پوشش قانون قرار بگیرند و از آن جلوگیری شود.

وی بازماندن از تحصیل را دلیل ازدواج در سن پایین دانست و اذعان داشت: ازدواج در سن پایین باعث می‎شود آن‌ها از آموزش تحصیلی خارج شوند، این افراد معمولاً از خانواده‌های بی‌بضاعت هستند و دچار فقر مضاعف می‌شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورد سن ازدواج گفت: اکنون سن ازدواج ۱۳ سال است و دختران با اجازه پدر و تشخیص دادگاه زیر سن ۱۳ سال هم می‌توانند ازدواج کنند، معمولاً دادگاه صالحه نظرات سطحی می‌دهد و به دلیل اعتیاد پدر، فقر و… تشخیص درستی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: گاهی دختران با مردانی که چندین سال بزرگ‌تر از خود هستند ازدواج می‌کنند که در این راستا تبصره‌هایی در قانون برای عدم اجبار ازدواج کودکان در حال پیگیری است.

سیاوشی با اشاره به افزایش سن ازدواج افزود: سن ازدواج دختران را با برنامه‌ها و طبق قانون از ۱۳ سال به بالا خواهیم برد.

وی با اشاره به خروج زنان نخبه به خارج از کشور بیان کرد: تسهیل خروج زنان نخبه با اجازه دستگاه مربوطه در صورت عدم موافقت همسر یا پدر برای مدت محدود از کشور برای مسابقات ورزشی، مسابقات علمی و همایش علمی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار