4. دى 1396 - 11:05   |   کد مطلب: 20014
بیمه سلامت از طرحهایی بود که دولت پیش از انتخابات بر آن تاکید بسیاری داشت اما اکنون در جامعه طرحی بلا تکلیف و بدون استفاده است.

به گزارش شبنم همدان

این روزها اکثر مردم از عدم حمایت بیمه سلامت گلایه مند هستند. زیرا اکثر مطب ها و داروخانه ها  هیچ گونه اعتنایی به میزان پوشش بیمه سلامت ندارند.
بیمه سلامت که تا پیش از برگزاری انتخابات به عنوان طرح موفق دولت تبلیغ میشد و خدمات درمانی کاملی را به بیماران ارائه میداد امروز به بیمه ای ناکارآمد تبدیل شده است.
در خصوص خدمات بیمه سلامت به داروخانه شیخ بابایی واقع در خیابان اکباتان مراجعه کرده و گفتگویی با تکنسین داروخانه انجام دادیم .

 
فتانه امینی اظهار داشت :طبق بخشنامه ای که به داروخانه ها ارسال نموده اند داروخانه ها موظف هستند تنها داروهایی که منقش  به مهر مراکز دولتی همچون بیمارستان ها و سایر مراکز دولتی از جمله مراکز بهداشت ,درمانگاه ,کمیته امداد را پوشش دهند و  تنها در این موارد داروها را طبق پوشش بیمه سلامت محاسبه نمایند .

یکی از مراجعه کنندگان به دارو خانه اظهار داشت :بزرگترین سوال من این است که چرا دیگر طرح تحول سلامت در سطح جامعه اجرا نمی شود. حداقل مسئولین امر شفاف سازی در این خصوص انجام دهند .

وی اشاره داشت : من قبل از اینکه تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودم . به دلیل هزینه های فراوانی که پرداخت می کردم تصمیم گرفتم از پوشش بیمه سلامت استفاده نمایم .اما متاسفانه احوال امروز  من همانند کسانی است که از اینجا رانده و از انجا مانده شده اند. هنگانی که به مطب مراجعه می نمایی  منشی پزشک می گوید ما با این نوع  بیمه طرف قرار داد نیستیم .متاسفانه  از سوی دیگر  به دلیل مشکلات نوبت دهی که در بیمارستان ها وجود دارد من چگونه می توانم به بیمارم بگویم صبر کن تا بتوانیم به بیمارستان مراجعه نماییم.
بیمه سلامت عملا بیمه ای ناکارآمد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار