4. آبان 1395 - 1:25   |   کد مطلب: 13173
با اجرای طرح تحول سلامت هیچ ایرانی نیست که دفترچه بیمه نداشته باشد لذا این موضوع از مهمترین دستاورد های دولت به حساب می‌آید.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : کبیری مدیر عامل بیمه سلامت و حريرچي قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امشب سوم آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی فرصت ها و چالش های بیمه همگانی سلامت پرداختند.
 
کبیری مدیر عامل بیمه سلامت در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون  تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت گفت: تعداد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت  در کشور 40 میلیون نفر است. 
 
11 میلیون نفر با اجرای طرح تحول سلامت تحت اين پوشش بیمه قرار گرفتند
 
وی با بیان اینکه، 11 میلیون نفر پس از اجرای طرح تحول سلامت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند اظهار داشت: بیمه سلامت همگانی مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید است.
 
مدیر عامل بیمه سلامت  با اشاره به اینکه، بدهی 8 هزار میلیاردی  سازمان به مؤسسات را از محل چاپ اوراق قرضه پرداخت می کنیم ادامه داد: تا پایان سال باید 12 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی پرداخت کنیم.
 
حريرچي قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه، بیمه همگانی طبق اصل 29 قانون اساسی برایمان الزام و اجبار شد گفت: با اجرای طرح تحول سلامت هیچ ایرانی نیست که دفترچه بیمه نداشته باشد لذا این موضوع از مهمترین دستاورد های دولت به حساب می‌آید.
 
وی با بیان اینکه,کسری های بیمه سلامت باید جبران شود گفت: برای سال 96 برای سازمان بیمه سلامت هزینه های لازم پیش بینی شده است.
 
هیچ یک از بندهای سیاست های کلی سلامت تبدیل به قانون نشده است
 
حریرچی  قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری بیش از دو سال و نیم است که ابلاغ شده اما هیچ یک از بندهای جدی آن وارد مراحل قانونی نشده است، گفت: دلیل این مسئله ، اختلاف نظر جدی بین برخی ارکان نظام، دولت و مجلس است.
 
کبیری مدیر عامل بیمه سلامت نیز اظهار داشت: شاید بهتر این بود که در اجرای طرح تحول بیمه سلامت فضایی را مهیا می کرد تا امکان حمایت طلبی بیمه های کوچک فراهم شود.
 
وی در خصوص اقدام مجلس برای اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت به سازمان بیمه سلامت جهت جبران بدهی هایش به وزارت بهداشت نیز بیان داشت: در پارت نخست فروش اوراق قرضه، اولویت با واحدهایی است که بیشتری حجم خدماتی را به مردم می دهند.
 
در بخش دیگر گفتگوی امشب، سید مرتضی خاتمی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز درباره اینکه آیا تعداد دفترچه هاذباعث کاهش ارزش آنها خواهد شد گفت: طبیعی است که وقتی تعداد متقاضیان( دفترچه ها) بیشتر باشد، تقاضاها بیشتر شده که این امر باعث افزایش هزینه ها خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: دسترسی بیشتر به خدمات ارتقا کارایی سیستم دولتی و افزایش تعرفه ها باعث افزایش هزینه ها می شود اما سازمان های بیمه گر باید با تقویت بعد نظارتی خود هزینه های پرت را پوشش دهند.
 
خاتمی با بیان اینکه اقدام مجلس برای اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت به سازمان بیمه سلامت یک خواست عمومی بود، تصریح کرد: مراکز طرف قرارداد بیمه ها با عدم پرداخت یک ساله دیون شان مواجه بودند و مجلس با ملاحظه واقعیت ها اقدام به این کار کرد اما در ادامه مسیر نخواهیم توانست چنین مصوباتی داشته باشیم و باید شرایط به گونه ای تنظیم شود که بهره بری لازم را در ارتقا ارائه خدمات داشته باشیم.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار