5. دى 1396 - 11:52   |   کد مطلب: 20079
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش همدان:
رشد 103 درصدی سوادآموزی در همدان
میانگین با سوادی کشور 94.7 درصد است و همدان با بیش از 95 درصد باسواد بالاتر از میانگین کشوری است،درصد پایینی در استان همدان هستند که سواد ندارند و رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی به موقع در تهییج افکار عمومی در این مهم اثرگذار باشند.
نهضت سواد آموزی,همدان,گسترش با سوادی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

رشد 103 درصدی سوادآموزی در همدان

سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی سوادآموزی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : محمدپورداود معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت هفته سوادآموزی اظهار کرد: رسانه‌ها از بین الگوهای مختلفی که در بین ارتباطات وجود دارد، می‌توانند به عنوان منعکس‌کننده نقاط قوت و ضعف افراد و دستگاه‌ها اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه فلسفه نهضت سوادآموزی در کشور علاوه بر توجه به آموزه‌های وحیانی به ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی در کشور است، افزود: اصل 30 قانون اساسی نیز به فرصت‌های برابر برای همه اهتمام ویژه دارد و در سند تحول بنیادین نیز به این مهم پرداخته شده است.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد:یکی از شاخص‌های توسعه انسانی در کشورها را نرخ باسوادی هر جامعه دانست و گفت: سوادآموزی یکی از اولویت‌های جهانی و ملی است که هر کشور باید به این سمت کشیده شود.

پور داوود با بیان اینکه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در کشور، جمعیت استان همدان یک‌میلیون و 734 هزار نفر اعلام شد، افزود: از بین جامعه هدف 10 تا 49 ساله در استان همدان، حدود یک‌میلیون و 108 هزار نفر باسواد هستند.

وی با بیان اینکه میانگین با سوادی کشور 94.7 درصد است و همدان با بیش از 95 درصد باسواد بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: درصد پایینی در استان همدان هستند که سواد ندارند و رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی به موقع در تهییج افکار عمومی در این مهم اثرگذار باشند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد:در استان همدان 48 هزار و 916 نفر بی‌سواد وجود دارد، خاطرنشان کرد: سهمیه‌ای که در سال جاری برای استان در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در نظر گرفته شده، 5 هزار و 800 نفر است.

پور داوود با اشاره به اینکه استان همدان در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم 5 هزار و 988 نفر را پوشش داده است، گفت: امسال در سه دوره یاد شده پوشش 103 درصدی را داشتیم که خوشبختانه از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 مفهوم سواد از آن چیزی که وجود دارد، فراتر رفته و با موضوع سواد دیجیتال روبرو خواهیم بود، یادآور شد: در سوادآموزی، همدان بیشترین باسواد و کبودراهنگ پایین‌تریندرصد باسوادی را در استان همدان دارا است.

 پورداوود با اشاره به اینکه در دوره سوادآموزی ما به دنبال آن هستیم که افراد به حداقل سواد دست یابند، افزود: در دوره سوادآموزی آموزش‌ها چهار ماه، معادل 400 ساعت است هر چند که در دوره تحکیم به دنبال آن هستیم که آموزش‌ها استمرار داشته و در دوره انتقال علاوه بر سوادآموزی یکسری مهارت به افراد آموزش داده می‌شود.

پورداوود با اشاره به اینکه ملایر با 95.5 درصد و نهاوند با 95.20 درصد به ترتیب بعد از همدان بالاترین نرخ باسوادی را در استان دارا هستند، گفت: بیش از 95 درصد جامعه هدف استان همدان باسواد هستند.

انتهای پیام/ص

نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی نهضت سواد آموزی با سوادی با سوادی با سوادی با سوادی با سوادی با سوادی با سوادی با سوادی با سوادی

دیدگاه شما

آخرین اخبار