20. آبان 1399 - 13:55   |   کد مطلب: 11872
یک متخصص طب سنتی گفت: سیبی برای بدن بسیار مفید است که سالم, رسیده و شیرین باشد چرا که مصرف سیب ترش و کال موجب فراموشی می‌شود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : غلامرضا کردافشاری اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی بوییدن سیب و خوردن آن در سلامت مغز و تقویت آن بسیار اثر دارد.

به گفته وی افراد باید توجه کنند که سیبی برای بدن بسیار مفید است که سالم, رسیده و شیرین باشد چرا که مصرف سیب ترش و کال موجب فراموشی می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: سیب سرشار از آنتی اکسیدان است که مداومت در مصرف سیب و آب سیب از بروز استرس‌های اکسیداتیو جلوگیری می‌کند همچنین سیب از متاستاز سرطان به کبد جلوگیری می‌کند.

کردافشاری ادامه داد: سیب به علت داشتن خاصیت آنتی پرولیفراتیو(جلوگیری از رشد بیش از حد سلول‌های کراتینوسیت و تنظیم اثرات ایمنی بدن) از تکثیر بیش از حد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

سیب از آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند

وی اضافه کرد: سیب علاوه بر اینکه مغز و حافظه را تقویت می‌کند, از بروز برخی از بیماری‌های اعصاب مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: اهمیت سیب در درمان برخی از سرطان‌ها مانند سرطان سینه و کولون اثبات شده است حتی مصرف سیب از پیشروی سرطان پیشگیری می‌کند.

مصرف سیب بدون پوست برای رفع یبوست مفید است

کردافشاری بیان کرد: افرادی که دچار ضعف معده و مشکلات معده رنج می‌برند, سیب بسیار برایشان مفید است ولی باید دانست که این افراد باید پوست سیب را بگیرند, چون معده ضعیف است و قادر به هضم پوست سیب نیست؛ مصرف سیب بدون پوست به رفع یبوست کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد آنتی اکسیدانی سیب نیز در جلوگیری از بروز سرطان موثر است.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار