30. دى 1396 - 8:33   |   کد مطلب: 20457
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:
کاهش ۲۵ درصدی کم خونی و کمبود آهن در دختران بالغ
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: براساس مطالعات کشوری، از طریق مکمل یاری آهن، تا ۲۵ درصد کم خونی و کمبود آهن در دختران بالغ کاهش یافته است.
وزارت بهداشت,مکمل یاری,ویتامین D,کمبود ویتامین D,دختران بالغ,کاهش کم خونی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از مهر : دکتر زهرا عبداللهی یکی از برنامه های پیشگیری از کمبود ویتامین D را مکمل یاری با ویتامین D بیان کرد و گفت: طبق مطالعه سال ۹۳ در سطح کشور برای گروه های مختلف در قالب طرح تحول سلامت شروع کردیم و تمام دختران و پسران دبیرستان براساس دستورالعمل، ماهانه یک قرص ویتامین D دریافت می کنند و همچنین زنان سالمند و میان سال به هنگام مراجعه به پایگاه سلامت یک عدد قرص ویتامین D دریافت می کنند تا بتوان از این طریق کمبود ویتامین D را در این گروه سنی کنترل کرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به این که در حال حاضر آرد مصرفی در نان های تولیدی با آهن و اسید فولیک غنی شده اند، افزود: غنی سازی شیر، آرد و روغن با ویتامین D در یک استان به صورت پایلوت شروع شده است.

عبداللهی با اشاره به طرح مکمل یاری در مدارس و دبیرستان های دخترانه، گفت: این طرح با هدف کنترل و پیشگیری از فقر آهن و کم خونی در دختران نوجوان در صورت گرفته است چرا که در این سنین کم خونی و فقر آهن موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و کاهش سرعت رشد و یادگیری می شود.

وی افزود: با کمک وزارت آموزش و پرورش هفته ای یک قرص آهن در ۴ ماه تحصیلی به دانش آموزان دختر مقطع متوسطه داده می شود و طبق مطالعات کشوری، با این برنامه ها تا ۲۵ درصد کم خونی و کمبود آهن در دختران بالغ کاهش یافته است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار