6. بهمن 1396 - 21:15   |   کد مطلب: 20548
هشدار به طرفداران جراحی‌های زیبایی؛
آرایشگران جراح در کمین زیبایی بانوان
متخصص پوست و مو گفت: انجام برخی خدمات پزشکی مانند بوتاکس و لیزردر آرایشگاه‌‌ها سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.
آرایشگاه زنانه,جراحی زیبایی,سرطان پوست,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : برخی آرایشگاه‌های زنانه آن‌قدر برای خودشان همه فن حریف شده‌اند که پا در کفش پزشکان کرده‌اند؛ آن‌ها فقط روی درآمد آرایشگری حساب نکرده و در کنار آن تلاش می‌کنند با برخی خدمات خاص، مشتری‌های جدیدی برای خود دست و پا کنند.

پاکسازی پوست، لیزر، سوراخ کردن گوش، تزریق ژل زیرپوست، بوتاکس گونه و پیشانی و سولاریوم کلید واژه‌های متداولی است که چند سالی از ورود آن به کسب و کار فعالان امور زیبایی بانوان می‌گذرد.

این روز‌ها میل به زیبایی و تغییر و تحول در حوزه پوست و مو تبدیل به یکی از دغدغه‌های برخی بانوان شده است؛ در این میان افرادی که تخصصی در زمینه خدمات زیبایی ندارند، با سواستفاده از این میل در برخی از خانم‌ها دست به اقدامات زیبایی می‌زنند و باعث آسیب به سلامت فرد می‌شوند.

بیماری زا بودن خدمات پزشکی در آرایشگاه‌ها

محمدرضا چاوشی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمورد انجام اقدامات مربوط به زیبایی به وسیله افراد غیر متخصص اظهار کرد: خدماتی که در مکان‌هایی غیر از مطب‌ها و کلینیک‌ها انجام می‌شود، ممکن است عوارض و مسائلی برای فرد ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات پزشکی که در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود بیماری‌زا هستند گفت: امروزه در آرایشگاه‌ها تقریبا همه نوع خدمات پزشکی مانند تزریق ژل، سولاریوم، لیزر درمانی و ... باعث به‌جود آمدن بیماری‌هایی، چون ایدز، سرطان پوست، هپاتیت و التهابات پوستی می‌شود.

این متخصص  با هشدار در خصوص اقدامات زیادی که در آرایشگاه‌ها مانند بوتاکس و تاتو به وسیله افراد غیرحرفه‌ای انجام می‌شود، بیان کرد: این اقدامات آسیب‌های زیادی از بعد جسمی برای بانوان به‌وجود می‌آورد؛ انجام این اعمال توسط افراد غیر حرفه‌ای به دلیل آشنایی نداشتن آنان به وضع عمومی و جسمانی افراد غیر قابل جبران است.

چاوشی با اشاره به اینکه تزریق ژل پاژ توسط افراد غیر متخصص باعث التهابات پوستی می‌شود گفت: از مهمترین عوارض تزریق ژل،عفونت‌های چشمی و جابه‌جایی ژل است که تزریق این ژل صورت را بد شکل کرده و همچنین امکان تخلیه آن وجود نخواهد داشت. 
وی تصریح کرد: حتی اگر افراد بعد از تزریق ژل پاژ دچار هیچ مشکلی نشوند ممکن است در زمان جراحی‌های دیگر بر روی صورت به دلیل دارو‌های بی‌حسی که در این جراحی‌ها به آن تزریق می‌شود، ژل پاژ تحریک شود که در این زمان لازم است این ژل سریعا تخلیه شود و اگر این تخلیه به سرعت انجام نشود صورت دچار آبسه خواهد شد.

متخصص پوست و مو یادآور شد: باید توجه داشته باشیم از نظر علمی و پزشکی و براساس نظر متخصصان پوست ومو، اقدامات و خدمات درمانی و زیبایی که در زمینه کار‌های پزشکی قرار می‌گیرد، نباید در سالن‌های آرایشگاهی انجام شود.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار