15. بهمن 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 20676
به مناسبت روز جهانی سرطان;
همایش پيشگيري از سرطان در همدان برگزار شد
همایش پيشگيري از سرطان به مناسبت روز جهانی سرطانی در همدان برگزار شد.
سرطان,روز جهانی سرطان,همایش پیشگیری از سرطان,بیمارستان شهید بهشتی همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : همایش پیشگیری از سرطان به مناسبت روز جهانی سرطانی به همت واحد آموزش به بیمار و ارتقای سلامت مرکز آموزشی درمانی بهشتی برگزار شد.

 رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی همدان در این مراسم سرطان را ناشی از خطای ژنی در تولید سلول‌های مغز استخوان دانست و گفت: سرطانی نوعی خودمختاری یک سلول و از بین رفتن بافت طبیعی است.

محمد عباسی با بیان اینکه سرطان با خودمراقبتی و امید قابل پیشگیری و درمان است، اظهار کرد: توده‌های سرطانی معمولا دردآور نیستند.

وی به تفکر قدیمی و منسوخ در خصوص پخش شدن سرطان در اثر دستکاری توده سرطانی اشاره کرد و گفت: روزانه تعداد زیادی سلول در بدن تولید می‌شود و این تکثیر به طور کامل تنظیم شده است و هیچگونه خودمختاری وجود ندارد اما گاهی سلول حاوی نقص و دارای قدرت تکثیر با فرار از دست سلول‌های ایمنی تکثیر می‌شود.

این فوق‌تخصص آنکولوژی سرطان را معضلی برای دولت، بیمار و خانواده بیمار دانست و گفت: ارث در 10 درصد سرطان‌ها نقش دارد.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای غربی همه افراد تمام افراد بعد از مرگ باید اتوپسی شوند گفت: با افزایش سن احتمال خطا در فرآیند تکثیر سلول‌ها بیشتر است و به طور قطع با رشد جمعیت به 8 میلیارد نفر احتمال بروز سرطان نیز بیشتر شده است.

عباسی با طرح این پرسش که چرا سلول‌ها سرطانی می‌شوند، اظهار کرد: واحدهای ژنتیکی بدن در سرطان دچار مشکل و اختلال می‌شود البته همچنان شناختی بشر در این مورد ناقص است.

وی با بیان اینکه از سال 2005 تقریبا هر ماه یک داروی مورد تایید در درمان سرطان معرفی می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود که از سال 2020 به بعد سرطان به اولین عامل مرگ و میر تبدیل می‌شود.

در ادامه فریدونی روانپزشک مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی در خصوص درمان سرطان مطالبی عنوان کرد.

شهلا خسروی کارشناس تغذیه بیمارستان نیز در خصوص تغذیه، پیشگیری و درمان و قاسمی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی نیز در مورد راههای حمایت روحی روانی بیماران سرطانی مطالبی بیان داشتند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار