21. بهمن 1396 - 22:24   |   کد مطلب: 20764
رسانه‌های ایران نقش مهمی برای انعکاس اهداف، خانواده محوری و حضور زنان در شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی دارند که باید آن را جهانی کنند.
آرمان‌های انقلاب,خانواده محوری,رسانه‌های انقلابی,رهبر کبیر انقلاب اسلامی,زن,سبک زندگی اسلامی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش زنان خبر، سمیرا خطیب زاده کارشناس فضای مجازی با اشاره به تأثیر رسانه‌ها در تحکیم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو باخبر نگار زنان خبر گفت: رسانه‌ها با عملکردشان نقش بسیار پررنگی برای تحکیم ریشه‌ها و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی دارند.

وی افزود: در عصر حاضر رسانه و فضای مجازی نقش قابل‌توجهی در ترویج سبک زندگی، روش و الگوهای اسلامی دارد و می‌توان سبک زندگی اسلامی را بر پایه‌ی ارزش‌ها و اعتقادات گسترش داد.

خطیب زاده با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب ایران بیان کرد: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی رسانه‌ها نقش مهمی در نشان دادن شکل‌گیری انقلاب، شکوفایی و پربار شدن آن دارند.

وی ادامه داد: پیام انقلاب یک پیام رهایی و آزادگی به مردم دنیا بود که رسانه‌ها باید آن را به گوش جهانیان برسانند، پیام‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی خطاب به همه مستضعفین دنیا است نه‌فقط مردم ایران.

کارشناس فضای مجازی با تأکید بر صادر کردن انقلاب و پیام‌های آن تصریح کرد: اگر رسانه‌ها بخواهند برای نسل‌های آینده انقلابی باقی بمانند پیام انقلاب را باید جهانی کنند، مخاطبان دعوت انقلاب ایران تمام مردم آزادیخواه جهان هستند.

وی اذعان داشت: رسانه‌های کشور نقش مهمی در صدور پیام انقلاب دارند، رسانه‌ها اگر پیام‌های اصلی انقلاب در حوزه زن و خانواده را جهانی کنند بسیار موفق و تأثیرگذار خواهند بود.

خطیب زاده در مورد خانواده محوری انقلاب گفت: خانواده محوری یکی از رویکردهای مهم انقلاب بوده است، امام خمینی (ره) وقتی نهضت اسلامی را آغاز کرد با روشن‌بینی خاصی نقش زنان را همپای مردان و در برخی موارد بالاتر از مردان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب دانست.

وی خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خود بارها بیان می‌کردند که این زنان بودند که مردان را به راهپیمایی‌ها تشویق کردند و فرزندان خوبی برای استحکام ریشه‌های انقلاب تربیت کردند.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به ارزش زن افزود: رسانه‌های انقلابی نقش زن را در شکل‌گیری انقلاب را ترویج دهند، دختران امروز اگر بدانند انقلاب ایران چه ارزش و جایگاهی برای زن و خانواده قائل است هیچ‌وقت خود را دست‌کم نخواهند گرفت و خود را تسلیم سبک غرب نمی‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای غربی علی‌رغم شعارهایی که برای زنان می‌دهند هیچ اهمیتی به زن و کرامت او نداده‌اند؛ رسانه‌های ما اگر بتوانند اهمیت خانواده محوری را در جهان نشان دهند می‌توانند نقش خیلی مهمی در روشنگری جوانان داشته باشند.

خطیب زاده اهمیت ندادن غرب به زنان را حقارت دانست و گفت: اگر واقعاً رسانه‌های ما انقلابی هستند باید نشان دهند که در غرب چه بلایی بر سرزنان و خانواده واردشده است، رسانه‌های آنان همه موارد را برعکس جلوه می‌دهند درصورتی‌که هیچ اهمیتی به زن نمی‌دهند و او را صرفاً یک کالا تلقی می‌کنند.

کارشناس فضای مجازی یادآور شد: نقش رسانه‌ها در حوزه انقلابی بسیار سنگین است که متأسفانه خیلی کم در این حوزه فعالیت داشته‌اند، اگر هر رسانه نسبت به آرمان‌های انقلاب و شهدا عملکرد خود را بسنجد و با مدیریت صحیح به‌خوبی عمل کنند موفق خواهد شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار