4. اسفند 1396 - 12:44   |   کد مطلب: 20915
رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی همدان:
آموزش مردان همداني طي «هفته سلامت مردان ايراني»
رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از آموزش مردان همداني طي «هفته سلامت مردان ايراني» خبر داد.
مردان ایرانی,سلامت مردان ایرانی,ورزش,چاقی شکمی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : مهتا سنگستانی با اشاره به هفته ملی سلامت مردان ایرانی در هفته اول اسفندماه، اظهار کرد: با توجه به شیوع کم تحرکی در جامعه و اثرات مخرب آن در زندگی افراد، شعار امسال هفته سلامت مردان به نام «ورزش؛ کلید طلایی سلامت مردان» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه طبق روز شمار هفته، سه شنبه اول اسفندماه نقش فعالیت بدنی در سلامت تمام گروه‌های سنی جمعیتی از کودک تا سالمند و معلولین  و بیماران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: روز دوم نقش ورزش در کنترل عوامل  خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و چاقی شکمی به عنوان زنگ خطر سلامت مردان انتخاب شده است.

رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه روز سوم از این هفته با شعار «سلامت خانواده»، آغاز می‌شود، افزود: روز چهارم برنامه‌ها با شعار «ورزش همگانی و محیط زندگی حامی فعالیت بدنی»، روز پنجم «محیط کار حامی فعالیت بدنی»، روز ششم « نقش ورزش در سلامت روانی و اجتماعی مردان» و روز هفتم «ورزش و سلامت اسکلتی عضلانی» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های درون‌بخشی و برون‌بخشی مقرر است فعالیتهایی در راستای بزرگداشت این پویش طی هفته برگزار شود، گفت:  مراکز بهداشت شهرستان‌ها نیز برنامه‌هایی را طی یک هفته برگزار خواهند کرد.

سنگستانی با اشاره به اینکه پیام‌های تصویری با موضوع نقش ورزش در سلامت جسمی و روانی و پیام‌هایی صوتی نیز از طریق رادیو متناسب با برنامه‌های روز شمار هفته سلامت مردان ایرانی پخش خواهد شد، افزود:‌ مواد آموزشی به منظور بهره‌برداری و توزیع بین افراد جامعه تهیه شده است.

وی با بیان اینکه از طریق شبکه‌های مجازی و سایت سفیر سلامت و...  در خصوص حساس‌سازی مردان در توجه به سلامت خود اقداماتی انجام خواهیم داد، خاطرنشان کرد:‌ پیام‌های مرتبط با سلامت مردان از طریق تابلوهای الکترونیک نیز پخش خواهد شد.

رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی در مراکز خدمات جامع، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و نیز اماکن عمومی، افزود: آموزش افراد در سالن‌های ورزشی، باشگاه‌ها،کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و ... مورد توجه است.

وی با بیان اینکه نقش فعالیت بدنی در پیشگیری از بروز بیماری جسمی و روانی و پوکی استخوان بسیار حائز اهمیت است، افزود:‌ قرار بر این است هر کدام از مراکز بهداشت در شهرستان‌های تابعه براساس شرایط موجود یکی از مراکز جامع سلامت خود را برای ارائه خدمات نوین سلامت انتخاب کنند تا با مراجعه کارکنان ادارات به این مرکز در طی هفته پرونده الکترونیک تشکیل شود.

سنگستانی با اشاره به اینکه «واکسن توأم» برای مردان مراجعه‌کننده به واحدهای ارائه خدمت طی این هفته طبق دستورالعمل کشوری تزریق می‌شود، بیان کرد:‌ با کلینیک‌های خصوصی طب کار هماهنگ می‌شود تا در خصوص شعار هفته سلامت مردان و اهمیت ورزش اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در نظر است علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی، چاقی شکمی افراد شاغل در تعدادی از کارخانه ها و کارگاه‌ها بررسی شود چرا که آن یکی از مهمترین عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌آید، افزود:‌ قرار بر این است با اندازه‌گیری دور کمر، چاقی شکمی افراد بررسی شود و به منظور ترویج شیوه زندگی سالم تشویق شوند.

رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: هماهنگی به منظور بهره‌مندی از نقش ارزنده طلاب و ائمه جمعه و جماعات با سخنرانی در خصوص اهمیت سلامت مردان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی طی هفته سلامت مردان ایرانی به منظور ترویج شیوه زندگی سالم و فعالیت بدنی برگزار خواهد شد، افزود:‌ در این راستا همایش پیاده‌روی ویژه کارکنان معاونت بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار