10. اسفند 1396 - 16:08   |   کد مطلب: 21006
یکی از نخبگان کشورمان موفق به خلق طراحی‌های مبتنی بر معادلات ریاضی شده است.
مخترعین ایرانی,معادلات ریاضی,طرح های تزیینی,جوانان نخبه,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند؛ باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد تا محصولات دانش‌بنیانی که توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود را معرفی کند.

حمید نادری یگانه دانشجوی کارشناشی ارشد ریاضی محض دانشگاه صنعتی شریف موفق به ایجاد طرح های هنری با معادلات ریاضی شده است.

این محقق کشورمان در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص طرح های مبتنی بر معادلات ریاضی گفت: چند سالی است که به کمک معادلات ریاضی سازه های هنری و زیبایی را خلق می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه طرح های معادلاتی در دو گروه طرح های زینتی و طرح های اشیا زنده تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: برای ترسیم طرح اشیا واقعی مانند پرندگان می‌توان از دو روش استفاده کرد در گذشته تعداد بسیار زیادی از معادلات را به کار می‌بردم و سپس آنها را در نرم افزاری وارد می‌کردم و از میان چندین هزار معادله یکی از آنان شکلی را ترسیم می‌کرد.

نادری یگانه با بیان اینکه امروز توانسته است روش جدیدی را ابداع کند، گفت: با توجه به آشنایی که با معادلات ریاضی دارم، مرحله به مرحله معادلات را می‌نویسم تا در نهایت به شکل جسم زنده ای ای مانند پرنده و یا پروانه درآید.

 

چگونگی ترسیم طرح های تزئینی با معادلات ریاضی

این دانشجوی  دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با چگونگی ترسیم طرح های تزئینی گفت: به کمک رسم خطوط مختلف و دایره و اشکال هندسی طرح های زیبا و تزئینی را رسم کرده ام.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد طرح های هنری از معادلات ریاضی سخت استفاده نمی‌کند، اظهار کرد: فرمول هایی که من به کار میبرم فرمول هایی آسان و از توابع ساده ریاضی هستند.

 

حضور نخبه کشورمان در نمایشگاه آمریکا

نادری یگانه با بیان اینکه بسیاری از مجلات و سایت های خارجی در خصوص طرح های او مطلب نوشته اند، گفت: یکی از آثار هنری من روی جلد نسخه نوامبر مجله American Mathematical Monthly چاپ شده است که این مجله پر مخاطب ترین مجله ریاضی جهان است؛ همچنین نشریه علمی ساینتیفیک امریکن ،گاردین ،نشریه علمی کاسمسوس ، خبرگزاری هالینگتون پست ، دانشگاه سنت لوییس آمریکا هم در رابطه با این طرح های مبتنی بر فرمول های ریاضی خبر تولید کرده اند.

وی یادآور شد : مرکز هنرهای معاصر، یک موسسه  هنری در سیاتل امریکا با همکاری چند موسسه دیگر قرار است که از اول مارس تا 14 آوریل 2018، نمایشگاهی تحت عنوان "اشتراک ریاضی و هنر" را راه اندازی کند این موسسه از 17 هنرمند دعوت کرده است که یکی از آنها من هستم و در پوستر این نمایشگاه از اثر هنری من استفاده شده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار