20. اسفند 1396 - 21:56   |   کد مطلب: 21145
امروز نخستین جشنواره کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی رویش دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور در همدان آغاز به‌کار کرد.
جشنواره فرهنگی,جشنواره رویش,همدان,دانشگاه پیام نور همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا منطقه همدان : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در آئین افتتاحیه این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی فرصت مغتنمی برای نمایش گذاشتن داشته‌های بی‌بدیل استان و معرفی آنها است.
سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه جشنواره رویش به همت دانشگاه پیام‌نور و با حضور همه استان‌ها با هدف ارائه برنامه‌های فرهنگی، علمی و هنری دانشجویان سراسر کشور برگزار شده است، افزود: در این مجموعه دانشجویان از سراسر کشور با حس رقابت و ارائه هنرهایشان حضور پیدا کرده و به نوعی رقابت و انگیزه خوبی بین آنها ایجاد شده است‌.

معاون با تأکید بر اینکه رویدادهای فرهنگی گام‌های موثری برای معرفی استان به سراسر کشور است، بیان کرد: از اولویت‌های جدی استان اجرای هفته‌های فرهنگی و معرفی افراد شاخص استان است همچنین برگزاری دو نشست کشورهای آسیایی با حضور ۳۴ کشور در نیمه نخست سال 97 و در نیمه دوم با حضور ۱۳۸ کشور در استان ما فرصت مناسبی برای معرفی و شناخت همدان به حساب می‌آید.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان نیز در آئین افتتاحیه این جشنواره گفت: جشنواره رویش با درنظرگرفتن نکات مثبت و منفی حتما در سال‌های آینده به صورت باشکوه‌تری برگزار خواهد شد.

دکتر صفی‌الله صفایی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره فراهم کردن زمینه‌های ظهور و بروز فعالیت‌های جمعی دانشجویان فعال در عرصه فرهنگی و شناسایی و معرفی استعدادها، خلاقیت‌های فردی و گروهی موجود در کانون‌های فرهنگی و ایجاد فضای مثبت در میان کانون‌های فرهنگی، هنری در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش اداری و اجرایی برگزار شده است، اضافه کرد: استان‌های مختلف آثار دانشجویان را در قالب CD به دبیرخانه ارسال کردند و این آثار توسط ۸ کمیته داوری شد.

رئیس دانشگاه‌ پیام‌نور استان همدان با بیان اینکه این جشنواره از 19 تا 22 اسفندماه به مدت چهار روز در دانشگاه پیام‌‌نور استان برگزار خواهد شد، تأکید کرد: ۲۷۸ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد، ۸۵ اثر در قالب کانون‌های فرهنگی و هنری داوری و امتیازدهی شده و نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.

وی افزود: این جشنواره در قالب کمیته‌های علمی، اجرایی، دینی- مذهبی، اجتماعی، ادبی- هنری، فرهنگ و اندیشه و بخش نمایشگاهی در حال برگزاری است به طوریکه از ۳۱ استان اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در نمایشگاه تنها ۲۲ استان حضور دارند.

صفایی برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی، تئاترهای خیابانی و بازدید دانشجویان حاضر در جشنواره از اماکن تاریخی و طبیعی استان را از برنامه‌های جانبی برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان به جایگاه این دانشگاه در سطح کشوری اشاره و تصریح کرد: از لحاظ جمعیتی استان همدان در جایگاه ۱۶ و از لحاظ فرهنگی، آموزشی و علمی در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار