22. اسفند 1396 - 13:38   |   کد مطلب: 21170
آشنایی با رسومات نوروز؛
با نمادهای سفره هفت سین آشنا شوید
چیدن سفره هفت‌سین یکی از هیجان‌انگیزترین رسوم عید نوروز است که می‌تواند شادی زیادی را برای اعضای خانواده به همراه بیاورد.
سفره هفت سین,نماد هفت سین,سمنو,سرکه,تخم مرغ,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : چیدن سفره هفت‌سین یکی از هیجان‌انگیزترین رسوم عید نوروزاست که می‌تواند شادی زیادی را برای اعضای خانواده به همراه بیاورد. اگر ما بتوانیم چند اصل ساده را در این چیدمان رعایت کنیم و بیشتر با نمادهای سفره هفت‌سین آشنا شویم، می‌توانیم زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین هفت‌سین را در خانه‌مان داشته باشیم. در ادامه، شما را بیشتر با این اصول و معانی پنهان موجود در ترکیبات هفت سین، آشنا می‌کنیم.

نارنج

بهتر است یک نارنج شناور در کاسه آب در سفره خود داشته باشیم و با تعویض روزانه آب، نگذاریم آب کاسه راکد بماند. این نارنج می‌تواند آرامش، سلامتی و لطافت را با خود به همراه بیاورد.

کتاب

کتابی مانند قرآن، دیوان حافظ یا مولانا را در سفره بگذارید. کتاب، نماد دانش است.

سرکه

سرکه در سفره هفت‌سین، نماد صبر و پذیرا بودن محسوب می‌شود.

سمنو

سمنو، از گندم تهیه می‌شود و نماد شیرینی و برکت سفره است.

سنجد

سنجد در هفت‌سین، نمادی از محبت و نوع دوستی به حساب می‌آید زیرا این میوه، میوه درخت عشق است.

سیب

سیب، نشانه سلامتی است و بهتر است که به تعداد اعضای خانواده در سفره هفت سین قرار بگیرد. سیب می‌تواند نشان‌دهنده عشق به افراد خانواده هم باشد. سیب به عنوان نماد زایش هم در سفره هفت‌سین محسوب می‌شود.

سیر

جالب است بدانید که سیر به عنوان نگهبان سفره و انرژی‌های مثبت در هفت‌سین قرار دارد و نماد سلامتی، از نوع پیشگیری‌کننده از ورود انرژی‌های منفی است.

سماق

سماق، هم‌رنگ خورشید در حال طلوع و نماد طلوع دوباره و زندگی تازه است. از طرف دیگر، سماق که رنگی مانند رنگ قلب دارد، سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و پایین آورنده اسید اوریک خون است و از این رو می‌تواند باعث حفظ سلامت قلب و عروق شود.

آینه

آینه، نمادی برای نظر انداختن بر ظاهر و باطن خویشتن برای اصلاح درون و برون است. قرار دادن آینه در سفره هفت‌سین، ما را با این چالش مواجه می‌کند که آیا در لحظه تحویل سال، جرات نگاه کردن به خودمان در سالی که گذشت را داریم یا نه!

سبزه

به دلیل اینکه باید آب زیادی برای پرورش گندم صرف شود و جهان امروز با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند، هرگز برای تهیه سبزه سفره هفت‌سین از گندم استفاده نکنید و به جای آن از ارزن، نخود یا عدس کمک بگیرید. سبزه، نماد تولد دوباره زایش است.

روبان دور سبزه

حتی روبان دور سبزه هفت‌سین هم دارای معنایی است و معنای آن این است که باید از نا به سامانی‌ها و بی‌نظمی‌ها دوری کنیم.

سُمبُل

سُمبُل، مظهر حضور ایزد بانوی آب (شکرانه آب) در سفره هفت‌سین است.

شمع

شمع، نشانی از طلوع و روشنایی است. سعی کنید مادامی که سفره‌تان برقرار است، شمع را روشن نگه دارید یا رنگ شمع‌های‌تان را هم قرمز بردارید که وقتی خاموش هستند هم کار آتش را انجام بدهند.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ، نمادی از نطفه و باروری است.

بهداشت نیوز

انتهای پیام/ص
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار