4. فروردين 1397 - 11:02   |   کد مطلب: 21278
نام نهادن سال 97، به نام «حمایت از کالای ایرانی» منحصر به مسئولین نیست و مردم فهیم ایران هم باید همانند گذشته در این خصوص نقش پرشوری داشته باشند و حمایت های خود را با استفاده از کالای ایرانی، قوت ببخشند.
کالای ایرانی,حمایت از کالای ایرانی,اقتصاد مقاومتی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از «بسیج زنان کشور» : رهبر معظم انقلاب، همانند سال های گذشته، در پیام نوروزی و با تبریک سال نو به تمامی ایرانیان، برای سال جدید شعاری در نظر گرفتند که در نخستین روز از بهار سال 97، در حرم مطهر رضوی(ع) به تبیین آن پرداختند. ایشان همراستا با چند سال اخیر، در حوزه اقتصاد مقاومتی، سال 97 را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام نهادند.

بر همین اساس مسئول بسیج جامعه زنان کشور، مینو اصلانی، در گفتگو با خبرنگار «بسیج زنان کشور»؛ ضمن شادباش عیدنوروز و تقارن آن با ماه رجب المرجب، گفت: مهندسی اقتصادی ای که چند سال است رهبر معظم انقلاب رقم می زنند، براساس بحث های زیرساختی و با هدف شکوفایی اقتصادی بر پایه مردم است که نگاهی به درون دارد و با پیگیری این مباحث می توان، از ظرفیت عظیم اقتصادی در کشور به خوبی استفاده کرد و با حرکت به سمت تولید، شاهد شکوفایی اقتصادی بود.

وی افزود: اما نام نهادن سال 97، به نام «حمایت از کالای ایرانی» منحصر به مسئولین نیست و مردم فهیم ایران هم باید همانند گذشته در این خصوص نقش پرشوری داشته باشند و حمایت های خود را با استفاده از کالای ایرانی، قوت ببخشند.

اصلانی تاکید کرد: علاوه بر نقش پر رنگ خانم ها در خانواده، بویژه روی سخنم با جوانان، نوجوانان و حتی کودکان است، اینها باید در خرید وسایل درسی و شخصی خود دقت کنندکه کالا ایرانی باشد و اگر این دقت را لحاظ کنند، قطعا در دید والدین هم تاثیرگذار خواهد بود و هر فردی در خانواده می تواند در زمینه حمایت از کالای ایرانی مفید واقع شود.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت درونی کشور نیز گفت: باید از این ظرفیت که هم شامل منابع طبیعی و هم نیروی انسانی جوان و کارآمد می شود، به خوبی بهره گیری کرد، ظرفیتی که تا کنون آنطور که بایسته است، مورد استفاده قرار نگرفته است، لذا انتظار می رود که در جهت بهره گیری از این توان عظیم در جهت سازندگی برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص مصداق این بهره گیری نیز گفت: تنظیم مسیر دانشگاه با نیازهای جامعه و هدایت کردن جوانان به انتخاب رشته های درست و بر اساس علایق و همینطور نیاز جامعه یکی از راه های بهره گیری از ظرفیت هاست تا بدین طریق، این نیروها بیهوده هدر نروند.

وی ادامه داد: اگر در بحث انتخاب رشته، ظرفیت های تازه را به خوبی شناسایی کنیم می توانیم در اقتصاد هم شاهد رشد باشیم، زیرا مهارت افزایی در تحصیل و دانشگاه در پیشرفت اقتصادی بسیار موثر است و این ظرفیت به همراه حمایت از خانواده ها از تولید کالای ایرانی فرصت مغتنمی در جهت رشد اقتصادی است که امیدواریم همه این فرصت طلایی را مغتنم بشمارند.

اصلانی در پایان در خصوص برنامه های سازمان بسیج جامعه زنان کشور در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: همانند سال های گذشته این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه هایی را در دستور کار خود دارد که در سال 97 با قوت بیشتر در زمینه مشاوره های اقتصادی به خانواده ها در پایگاه های بسیج و همینطور تربیت کارشناس مسائل اقتصادی در کل کشور را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار