17. فروردين 1397 - 14:16   |   کد مطلب: 21426
یک فوق تخصص نفرولوژی گفت: عفونت بخش فوقانی کلیه و مجاری ادراری باعث تولد زودرس نوزادان می شود.
عفونت ادراری,زنان,زایمان زودرس,مجاری ادراری,shabnamha.ir,شبنم همدانafkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : محمد تقی نجفی فوق تخصص نفولوژی اظهار کرد: عفونت کلیه و مجاری ادراری در بالغین به دو دسته تحتانی و فوقانی تقسیم می شود و عفونت های مجاری ادرار  مربوط به قسمت تحتانی این عضو بدن است.

وی ادامه داد: عفونت بخش تحتانی دستگاه دفع ادراری یکی از شایع ترین عارضه ها در بین زنان است و این بیماری به خصوص در زنانی که ازدواج کرده اند یا  دوران بارداری را سپری می کنند بیشتر شیوع دارد و اغلب علائمی چون سوزش و تکرر ادرار  را به همراه دارد.

لزوم تجویز آزمایش های دوره ای برای خانم ها

نجفی افزود: عفونت های تحتانی اگر در زمان بارداری اتفاق بیفتد احتمال سرایت آن به بخش فوقانی دستگاه دفع ادراری وجود دارد به همین دلیل باید آزمایش های دوره ای برای زنان به ویژه خانم های باردار تجویز شود.

وی با بیان اینکه عفونت بخش فوقانی کلیه و مجاری ادراری باعث بروز آسیب های کلیوی و تولد زودرس نوزادان می شود، گفت: اگر بیش از یک بار عفونت تحتانی در زنان ایجاد شد باید درمان هایی  مانند مصرف آنتی بیوتیک تجویز شود تا این عفونت به بخش فوقانی سرایت نکند.

نجفی تاکید کرد: خوردن آب زیاد و رعایت مسائل بهداشتی از عفونت راجعه که به صورت سوزش ادرار يا علائم تحريکی حين دفع ادرار تظاهر پیدا می کند، جلوگیری می کند و درمان آن تجویز آنتی بیوتیک است.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار