24. فروردين 1397 - 13:00   |   کد مطلب: 21518
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فقر حرکتی در کودکان که مشکل شایع و مبتلا به بسیاری کشورهای دنیاست اظهار کرد: فعالیت‌های حرکتی در جمعیت کودکان ما به زنگ ورزش و در حیاط مدرسه محدود شده است و باید برای ارتقای سواد حرکتی بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : مهرزاد حمیدی با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در تعریف به برگزاری بازی‌ها و رقابت‌های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه‌ای دریک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه، ویژگی‌ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت‌های خاص به مرحله اجرا گذاشته می شود اطلاق می‌شود اظهار کرد: این طرح از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به اجرا در آمد.

وی افزود: توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، کمک به انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت‌های ورزش همگانی و قهرمانی، کمک به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان،   راه اندازی نهضت داوطلبی در تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی کشور، تبلور جلوه‌های ورزش همگانی و افزایش جمعیت تحت پوشش فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی، فعال نمودن مدارس در خارج از ساعات برنامه رسمی از طریق ترویج فعالیت‌های ورزشی، ترویج اصول ورزش جوانمردانه، آموزه های پهلوانی و منش اخلاقی ورزش در بین شرکت کنندگان و کمک به پرورش منابع انسانی آینده کشور از طریق ترویج مشارکت جویی و مسئولیت پذیری، ایجاد کار تیمی، توسعه مهارت‌های ارتباطی، راهبری و هدایت آنان از جمله اهداف این طرح است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش میزان مشارکت دانش آموزان در این طرح را نیز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر  میزان مشارکت دانش آموزان در این طرح به ۴.۵ میلیون نفر رسیده است. المپیادهای ورزشی معمولا از مهرماه و همزمان با هفته تربیت بدنی آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه پیدا می‌کنند و رشته‌های ورزشی المپیاد متناسب با سن و مقطع تحصیلی دانش آموزان تعیین شده‌اند.

حمیدی افزود: افزایش مشارکت خانواده‌ها به عنوان یکی از ارکان موثر در تعلیم و تربیت، توسعه ارزش‌های اخلاقی، کار تیمی و مسئولیت پذیری فراگیران، افزایش نشاط و شادابی و سلامت فراگیران، پرورش فراگیران فعال و تربیت جو و ایجاد تنوع در محیط یاددهی- یادگیری از جمله دستاوردهای خوب اجرای طرح‌هایی چون المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای است.

وی با اشاره به فقر حرکتی در کودکان که مشکل شایع و مبتلا به بسیاری کشورهای دنیاست اظهار کرد: فعالیت‌های حرکتی در جمعیت کودکان ما به زنگ ورزش و در حیاط مدرسه محدود شده است و باید برای ارتقای سواد حرکتی بیشتر تلاش کنیم. یکی از استراتژی‌های ما برای اجرای طرح گسترده المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای فراهم کردن همین فرصت تحرک بیشتر و نهادینه کردن روحیه کار تیمی در میان دانش آموزان بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین به کسب رتبه اول جشنواره شهید رجایی در سال۹۵ توسط این معاونت اشاره کرد و گفت: اواخر اسفندماه گذشته با اعلام دبیرخانه جشنواره شهید رجایی، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت رسما رتبه اول در تحقق اهداف برنامه‌های ذیربط در بعد شاخص‌های اختصاصی ارزیابی سال ۱۳۹۵ را در بین معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش که متولی شاخص‌های اختصاصی بوده‌اند را به دست آورد. این در حالی بود که در شاخص‌های اختصاصی سه استان اول و همچنین حدود  ۹۰ درصد ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور، شاخص‌های معاونت‌های تربیت‌بدنی و سلامت استانی نیز به صورتی برجسته در صدر نمرات ارزیابی‌های هر استان قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار