27. فروردين 1397 - 12:14   |   کد مطلب: 21553
رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان با بیان اینکه درباره تسهیل ازدواج دختران دستگاه‌های متکفل امور زنان تابه‌حال اقدامی انجام نداده‌اند، گفت: ما در تلاشیم این دستگاه‌ها را متوجه کنیم که مطابق قانون در این زمینه وظایفی برعهده دارند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : زهرا آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص اقدام این شورا درباره قانون برنامه ششم توسعه گفت:‌ از زمانی که مسائل زنان در بطن برنامه ششم توسعه هنوز قانونی نشده بود، ما در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان در این زمینه شروع به کار کارشناسی کردیم. بند بند مسائلی که مربوط به زنان و کودکان می‌شد، موردبررسی قرار گرفته و برخی از نظرات پیشنهادی ما به مجلس ارائه و در برنامه ششم توسعه گنجانده شد.

آیت‌اللهی در خصوص پیگیری اجرای بندهایی از قانون ششم که مربوط به زنان و خانواده و کودکان می‌شد، اظهار داشت: در این زمینه ارتباط‌گیری با دستگاه‌های مرتبط آغاز شده،‌ به عنوان مثال متوجه شدیم درباره تسهیل ازدواج دختران دستگاه‌های متکفل امور زنان اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ما دائماً در حال تهیه گزارش در این خصوص هستیم و سعی می‌کنیم آنها را متوجه کنیم که مطابق قانون وظایفی برعهده دارند.

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان بررسی شاخص‌های عدالت جنسیتی را نیز از دیگر اقدامات این شورا در خصوص برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: یکی از اشکالاتی که به جلسه ستاد ملی خانواده وارد شده است، این است که شاخص‌های عدالت جنسیتی که قرار بود بر اساس ماده 101 قانون ششم توسعه دنبال شود، جای خود را به  شاخص‌های جهانی داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ماده 101 قانون ششم توسعه به شاخص‌های عدالت جنسیتی بر مبنای موازین اسلامی نظر دارد، درحالی‌که شاخص‌های جهانی بر این اساس نیست.

آیت‌اللهی با یادآوری این نکته که در صحن علنی شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان راجع به عدالت جنسیتی بارها بحث و کار کارشناسی شده است، گفت: تعیین این شاخص‌ها بسیار تخصصی است و به نظر می‌رسد ایران تنها کشوری در جهان است که شاخص‌های اسلامی را به عنوان برنامه و قانون پیشنهاد داده است. به همین دلیل این شاخص‌ها هنوز مبنایی برای سنجش ندارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار