7. دى 1393 - 15:53   |   کد مطلب: 4474
نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها:
مجلس، بودجه شوراها را افزایش دهد
نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها گفت: دولت تا حدودی به وظیفه خود در زمینه افزایش بودجه عمل کرده است و این بار نوبت مجلس شورای اسلامی است که این رقم را افزایش دهد.
مجلس، بودجه شوراها را افزایش دهد

به گزارش شبنم ها به نقل ازنافع، زهرا سلیمی اخگر در گفتگو با خبرنگار ما افزود: نقش شوراها در تحکیم ساختار مردم سالاری دینی بر هیچ کس پوشیده نیست و تقویت شوراها به معنی تقویت نظارت مردم بر کارهاست.

وی اخگر شوراها را بازوانی پرتوان برای دولت تدبیر و امید بر شمرد و خواستار حمایت دولت مردان از شوراها شد  و اظهار کرد:حمایت از این نهاد مردمی، مقدمه‌ای برای تحقق شعارهای دولت است.

سلیمی یادآور شد: شورائیان برای رسیدن به اهداف خود به منظور خدمات رسانی بیشتر و کامل تر به مردم، نیازمند تخصیص بودجه و اعتبار کافی متناسب با گستره وسیع شوراهای سراسر کشور هستند.

نماینده استان همدان در شورای عالی استانها در ادامه متذکر شد: دولت باید بودجه مورد نیاز بیش از 1400 شورای اسلامی بخش، 420 شورای اسلامی شهرستان و 31 شورای اسلامی استان را مطابق ماده 22 قانون شوراهای مصوب سال61 به منظور تامین هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان دبیر خانه‌های شوراهای یاد شده و نیز هزینه‌های مربوط به آموزش شوراها، فعالیت های مربوط به نظارت، هزینه‌های ستادی و جاری و تملک و دارایی را تهیه کند.

سلیمی اضافه کرد: دولت 80 میلیارد ريال را برای سال آینده شوراها در نظر گرفته است که این رقم پاسخگوی نیازهای شوراهای فرادست نیست و از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در بررسی بودجه این نهاد، فکری به حال این حجم عظیم پارلمان‌های محلی کند و رقم مذکور را به رقم بالاتری افزایش دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار