5. بهمن 1393 - 12:06   |   کد مطلب: 4672
نشريه «فارين پاليسي» نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي را «نامه‌اي غيرمنتظره از سوي رهبر عالي ايران» توصيف کرد.
فارين پاليسي: نامه غيرمنتظره رهبر عالي ايران به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي

به گزارش شبنم هابه نقل از خبرگزاري فارس، بعد از آنکه مقام معظم رهبري در پي حوادث اخير در پيامي به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي فرمودند، «در واکنش به سيل پيش‌داوري‌ها و تبليغات منفي، سعي کنيد شناختي مستقيم و بي‌واسطه از دين اسلام به دست آوريد»، نشريه «فارين پاليسي» با اشاره به اين پيام‌، آن را «نامه سرگشاده و غيرمنتظره از رهبر ايران» خواند و به انتشار بخش‌هايي از آن پرداخت.

اين نشريه با «ملايم‌» خواندن لحن اين پيام نوشت: در نامه‌اي غيرمعمول که به صورت آنلاين منتشر و بر روي توئيتر به اشتراک گذاشته شد، آقاي خامنه‌اي از جوانان اروپا و آمريکايي شمالي خواستند پيش از محکوم کردن اسلام، تلاش کنند آن را بشناسند.

فارين پاليسي با نقل آن بخشي از پيام که در آن گفته شده «حوادث اخير در فرانسه و وقايع مشابه در برخي ديگر از کشورهاي غربي مرا متقاعد کرد که درباره‌ آنها مستقيماً با شما سخن بگويم» نوشت، اشاره رهبر جمهوري اسلامي به حمله به نشريه «شارلي ابدو» و فروشگاه يهوديان «کوشر» در پاريس است که باعث تحريک احساسات ضد اسلامي در ميان غربي‌ها شد.

اين نشريه آمريکايي نوشت:‌‌ آقاي خامنه‌اي بارها اعلام کرده‌اند دشمني ايران با دولت آمريکاست نه مردم آمريکا. در همين راستا بود که ايشان در اين نامه اظهار داشتند، در اين نوشته سياستمداران و دولتمردان غربي مخطاب نيستند چون آنان «آگاهانه راه سياست را از مسير صداقت و درستي جدا کرده‌اند»، بلکه خطاب ايشان به جواناني است که هوشيار هستند.

رهبر ايران از جوانان خواسته‌اند اين سئوال را از خود بپرسند که « چرا ساختار قدرت در جهان امروز مايل است تفکر اسلامي در حاشيه و انفعال قرار گيرد؟ مگر چه معاني و ارزش‌هايي در اسلام، مزاحم برنامه‌ قدرت‌هاي بزرگ است و چه منافعي در سايه‌ تصويرسازي غلط از اسلام، تأمين مي‌گردد»؟
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار