4. اسفند 1393 - 9:46   |   کد مطلب: 5050
معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه باید حالت مردمی بودن مجمع خیرین ازدواج حفظ شود، گفت: مجمع خیرین ازدواج بر روی بهترین فعالیت های حوزه ازدواج متمرکز می شود.
مردمی بودن مجمع خیرین ازدواج در همدان حفظ شود

به گزارش شبنم ها به نقل از مهر، اسدالله ربانی مهر عصر یکشنبه در مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج در گذشته نیز مطرح بود اما براساس اساسنامه و اسناد قانونی وجود نداشت تا اینکه تصمیم به شکل گیری گرفته شد، اظهار داشت: مجمع خیرین ازدواج هفت شهرستان استان همدان تشکیل و انتخابات آن برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج برخی شهرستان ها برنامه های خوبی داشته اند، عنوان کرد: شهرستان نهاوند برنامه های خوبی داشته به نحوی که در جلسه سوم مجمع خیرین ازدواج ۸۰ میلیون تومان به صورت نقدی و سه ملک به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان کمک و سه جشن ازدواج و کمک هزینه تهیه جهیزیه داده شد.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه امیدواریم در شهرستان همدان نیز با توجه به مرکز استان بودن آن کمک های خوبی انجام شود، بیان کرد: مجمع خیرین ازدواج باید از حالت دولتی خارج شود و زیر نظر دستگاه خاصی نباشد و حالت مردمی خود را حفظ کند.

مجمع خیرین ازدواج بر روی بهترین فعالیت های حوزه ازدواج متمرکز می شود

ربانی مهر با بیان اینکه اساسنامه مجمع خیرین ازدواج در جلسه گذشته تشریح شد، ادامه داد: مجمع خیرین ازدواج بر روی بهترین فعالیت های حوزه ازدواج متمرکز می شود.

وی با بیان اینکه مسائل ازدواج در سه بخش فرهنگی، اجتماعی- اعتقادی و اقتصادی است، افزود: در بحث اقتصادی یکی از مشکلات ازدواج دریافت وام بود که خوشبختانه امسال در استان همدان پرداخت وام ازدواج ۷۰ درصد افزایش داشته است.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه تشکیل مجمع خیرین ازدواج می تواند از کارهای مقطعی دستگاه ها جلو گیری کند، عنوان کرد: اگر مجمع خیرین ازدواج تشکیل شود اکثر کارهای حوزه ازدواج در مجمع انجام خواهد شد.

اسدالله ربانی مهر با بیان اینکه در حوزه ازدواج بالا رفتن سن ازدواج، مهریه، آموزش زوجین از جمله مشکلات است، بیان کرد: مجمع خیرین ازدواج یک اقدام فرهنگی ماندگار است که می تواند اقدامات خوبی در بحث ازدواج داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید حالت مردمی بودن مجمع خیرین ازدواج حفظ شود، ابراز داشت: برنامه های مختلفی در مجمع خیرین ازدواج پیش بینی شده است.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه گاهی اگر دستگاهی بخواهد به حوزه ازدواج کمکی کند نمی داند این کمک را به کدام دستگاه باید انجام دهد، افزود: برخی دستگاه ها در حوزه ازدواج اقدامات خوبی انجام می دهند ولی تشکیل مجمع خیرین ازدواج می تواند حرکت خوبی در راستای متمرکز کردن فعالیت های حوزه ازدواج باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه مسئله ازدواج مسئله ای مهم است و نیاز به توجهی ویژه دارد، اظهار داشت: نسل بعدی به طور شدید گرفتار می شوند و این گناهی نا بخشودنی است.

زمانی که ازدواج به تاخیر می افتد فرهنگ عمومی نیز عوض می شود

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه زمانی که ازدواج به تاخیر می افتد فرهنگ عمومی نیز عوض می شود، عنوان کرد: وقتی ازدواج به تاخیر افتد فساد زیاد و جمعیت متزلزل می شود و استحکام خانواده از بین می رود و فضای جامعه فضای نا مربوطی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ازدواج به موقع به یک نقطه منفی در جامعه تبدیل شده است و اگر اینگونه پیش رود نسل بعدی با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد، ادامه داد: مسئله ازدواج اگر حل نشود سایر ابعاد زندگی اسلامی نیز درگیر می شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان یکی از مهمرتین اقدامات در سبک زندگی اسلامی را توجه به ازدواج دانست و بیان کرد: امروزه بزرگترین معضل کشور موضوع جوانان و بزرگترین معضل جوانان ازدواج است.

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه کسانی که توان مالی دارند می توانند در موضوع ازدواج که جهاد فی سبیل الله است شرکت کنند، ابراز داشت: کسی که وارد مقوله ازدواج شود نسبت به جهاد وارد شده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار