16. اسفند 1393 - 11:52   |   کد مطلب: 5162
قرآن، كتاب آسمانى اسلام، بزرگ‌ترين سرمشق و راه‌گشاى زندگى انسان‌ها در همه شؤون و امور، تا روز قيامت است. در اين كتاب بزرگ و بى نقص ـ كه كلام خالق انسان و تمام هستى مى باشد ـ آياتى وجود دارد كه به گونه‌اى بر اهميت ورزش و نيرومندسازى جسم در كنار تقويت روح و بُعد علمى دلالت دارد.
 سلامت جسم  در کنار معنویت روح

به گزارش شبنم ها، از روزي كه خداوند بشر را خلق فرمود، نياز به ورزش و تربيت بدني نيرومند و قوي از جانب اين مخلوق به خوبي حس شد چه از جنبه دفاع شخصي و يا كسب معاش و چه از جهت مقابله و رويارويي با طبيعت پيرامونش.

 

از جمله شعارهايي كه اسلام نيز آن را تاييد مي‌كند اين است كه:

روح سالم در بدن سالم است. زيرا كسي كه داراي بدني ضعيف و تربيت نشده باشد، حتي به جاي آوردن واجبات و عبادات نيز دچار كاستي و نقصان است چه رسد به اينكه بخواهد در محيط اطرافش احقاق حقي بكند و دست ظلمي را از دامن مظلومي قطع بكند.

 

 نکته ای که در اينجا لازم است بدان اشاره شود اين است كه از نظر اسلام ورزش هدف نيست، وسيله است. يعني خود ورزش به عنوان انجام يك سري حركات موزون نمي تواند هدف يك مسلمانان در زندگي باشد بلكه ورزش وسيله اي است كه اگر در جهت صحيح آن قرار بگيرد مي تواند در بهتر انجام دادن فرامين الهي به انسان كمك كند.

 

در این بین اقدامات قابل توجهی برای تلفیق معنویت و ورزش صورت می گیرد،این مهم دریکی از باشگا های ورزشی همدان نمود بارزی داشته است.

 

باشگاههای ورزشی زیادی در سطح شهر همدان مشغول فعالیت هستند اما کمتر باشگاهی دیده شده که از نظر قرآنی بعنوان باشگاه برگزیده انتخاب شود ،باشگاه فرهنگی، ورزشی روژان نخستین باشگاه بانوان در سطح شهر همدان است که توانسته به عنوان باشگاه ورزشی نمونه و تنها باشگاه خصوصی دارای هیئت قرآنی باشد و به همین دلیل از طرف استانداری همدان مورد تقدیر قرار گرفته است .

 

اين روش مبتکرانه، بهانه اي شد تا با مدير این باشگاه به گفتگو بنشینیم: خانم مریم السادات موسوی کسا متولد 1358در همدان وحدود 18 سال است که عرصه ورزشی فعالیت کرده و موفق به کسب عناوین قهرمانی فراوان در رشته های مختلف شده است. وی اکنون مدیر و مربی آمادگی جسمانی  باشگاه روژان هستند.

 

مدیر باشگاه ورزشی روژان گفت: به عقیده من تعالی و پیشرفت ورزشکاران تنها با فعالیت های جسمانی امکان پذیر نیست و از لحاظ روحی نیاز دارند تامین شوند و پیشرفت ، دو بعد جسمانی و روحی ،سکوی پرتاب برای ورزشکاران به حساب می آید.

 

 موسوی در خصوص شروع طرح قرآنی در باشگاهش ادامه دا د: در ابتدا با مسابقات ساده قرآنی در بین ورزشکاران آغاز شد و با تشکیل گروه هایی در بین ورزشکاران و ایجاد رقابت بین گروه ها طرح پربارتر و فعالیت آن بیشتر شد به طوری که  در حال حاضر در طول یک سال چندین بار ختم قرآن انجام می دهیم و با استقبال خانواده ها روبرو شد.

 

وی تصریح کرد: این باشگاه علاوه بر فعالیت های ورزشی نیز دارای یک کتابخانه مجهز برای استفاده ورزشکاران است و می توان گفت در مناسبتهای مختلف مثلا روز سالمند از مسن ترین عضو باشگاه تقدیر می کنیم و برای دختران جشن تکلیف می گیریم و روز دختر هدایایی به همه ورزشکاران داده می شود و ویژه ترین مراسم این باشگاه نیز مراسم اربعین حسینی است که زبانزد عام و خاص است.

همچنین حضور ورزشکاران و نوجوانان باشگاه در مناسبتهای مختلف مثلا روز دانش آموز در مدارس و نمایش حرکات ورزشی از دیگر برنامه های ما است علاوه بر این 80 درصد ورزشکاران این باشگاه دارای کارت اهدا عضو هستند.

وی در خصوص  سایر فعالیت های این باشگاه افزود : حدود 3 سال است که افتخار آشنایی با ورزشکاران بسیجی را داشته و در حال حاضر مربی سه حلقه صالحین در سطح شهر هستم که در حسینیه شالبافان، کانون بسیج و باشگاه ورزشی روژان دایر است همچنین  کلاس آسیب های ماهواره (دجالواره ) به میزبانی بسیج ورزشکاران نیز برگزار شد و با حضور متربیان و سرگروه ها مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفت.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار