30. فروردين 1394 - 13:25   |   کد مطلب: 5607
مدیر حوزه علمیه صدیقه کبری (س):
در ازدواج نباید احساس بر عقل سوار شود
مدیر حوزه علمیه صدیقه کبری (س)خواهران بهار گفت: ازدواج مهمترین رخداد زندگی هر شخصی است و در این بین نباید احساس بر عقل سوار شود.
در ازدواج نباید احساس بر عقل سوار شود

به گزارش شبنم ها، معصومه عیوضی در کارگاه  پیش از ازدواج ،ویژه طلاب خواهر مدرسه صدیقه کبری (س)  بابیان این مطلب اظهار  داشت: اگر در ازدواج بی دقتی کنیم،و شتاب زده عمل کنیم و اگر اجازه دهیم احساسمان بر عقل سوار شود و انتخابمان در پرتو اندیشه نباشد ضرر خواهیم کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)که می فرمایند: در اسلام ساختاری نزد خدای متعال بر پا نشد که از ازدواج محبوبتر باشد و اینکه نزد خداوند عزو جل چیزی دوست داشتنی تر از خانه ای نیست که با پیوند زناشویی آباد گردد از جوانان خواست تا عاقلانه ازدواج  و عاشقانه زندگی کنند.

 عيوضي با اظهار تأسف از وفور بحث ها در خصوص مراسم ازدواج تصريح کرد: جوانان آن گونه که بايد همديگر را نمي‌شناسند و به سرعت درگير مسائل هيجاني و عاطفي مي شوند.

مدیر حوزه علمیه صدیقه کبری (س) در ادامه با توجه به لزوم خویشتنداری در زمان تجرد اضافه کرد: تا زمانی که زمینه ازدواجتان فراهم نشده بر در قلب خود مهری بزنید و آن را تا زمان مناسب بر کسی نگشایید.

وی افزود:خداوند همانگونه که انسانها را به ازدواج ترغیب کرده است به کسانی که زمینه ازدواج  برایشان مهیا نیست امر به عفت و پاکدامنی کرده و در سوره نور وعده داده که آنها را از فضل خود بی نیاز سازد.

عیوضی با بیان معیار های انتخاب همسر تصریح کرد :دینداری ،اخلاق،اصالت خانوادگی،صداقت ،سلامت جسم و روح،همتایی و ...از معیار های مهم ازدواج می باشد که باید با دقت مورد برسی قرار گیرند.

وی با اشاره به این که درآمیزه های اسلامی فواید زیادی برای ازدواج مطرح شده افزود:حفظ دین، افزایش ایمان، کسب آرامش،تکریم شخصیت، ایجاد امنیت روانی، احساس مسئولیت بیشتر،کسب اعتبار در جامعه،به کار گیری استعداد های نهفته و...از جمله فواید ازدواج است.

عیوضی ادامه داد: اسلام خانواده ای را بنیان می نهد که از پاکی و معنویت آکنده است و یاد خدا و هدف مندی  در آن نمودار، و در شعاع و پرتو آن، محبت،آرامش و اطمینان  در آن خانواده جریان می یابد.

مدير حوزه علميه صديقه کبري(س) خواهران شهرستان بهار در پایان اظهار کرد: اگر بخواهيم در راستاي جامعه اي پويا و کارآمد قدم برداريم به مراکز مشاوره حرفه اي با صلاحيت و مجوز رسمي از سازمان بهزيستي و نظام روانشناسي در جامعه نياز اساسي داريم.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار