2. ارديبهشت 1394 - 13:05   |   کد مطلب: 5650
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خبر داد:
نیاز سنجی حرفه آموزی در روستاهای استان همدان
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: نیاز سنجی حرفه آموزی در روستاهای استان همدان انجام شده است.
 زنان,جشن اشتغال,فنی و حرفه ای ,نیاز سنجی ,مهارت,روستا ها

به گزارش شبنم ها، علیرضا مهرابی در گفتگویی با  اشاره به اینکه فنی و حرفه ای متولی آموزش‌های کوتاه مدت در استان است، بیان داشت: ارتقاء توانمندی های افراد جهت رسیدن به اشتغال مولد از اولویت های این مجموعه است.

وی با بیان اینکه اکنون دهها شغل وجود داشته که حذف شده و مشاغل دیگری پا به عرصه گذاشته است، گفت: رفته رفته روبات‌ها جای انسان را می‌گیرند و مشاغل سخت از بین می‌روند و ما در طراحی مشاغل باید نیاز های آینده را در نظر بگیریم

علیرضا مهرابی ادامه داد: در هفت شهرستان مرکزآموزش فنی و حرفه ای مختص زنان وجود دارد و مركز كبودرآهنگ نیز در حال افتتاح و مرکز فامنین نیز در حال تاسیس است و در حاشیه شهرها و روستاها تیم سیار مشغول آموزش می باشد و همچنین  نیاز سنجی حرفه آموزی در روستاهای استان انجام و در دو سال گذشته چهار میلیون و ۳۰۰ نفر ساعت آموزش برای زنان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعاولات بین دستگاهی در آموزش فنی و حرفه ای می‌تواند باعث هم افزایی شود، گفت: در سال گذشته حدود 80 تفاهم نامه و قرارداد آموزشی با دانشگاه ها،  ادارات، کارآفرینان و ... در این رابطه منعقد شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به کار آفرینی تعداد بسیاری از این زنان در استان، اذعان داشت: بايد به دنبال حذف موانع حضور زنان در جامعه بود و افراد برای حضور پررنگتر توانمند نمود.

گفتنی است در این مراسم زنان کارآفرین، پشتیبانان مشاغل خانگی و برترینهای مهارتی در حوزه اشتغال استان همدان تجلیل شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار