4. ارديبهشت 1394 - 16:12   |   کد مطلب: 5669
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته بیش از 600 هزار تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده است که از بین این تماس‌ها 7 درصد مربوط به کودک‌آزاری و 6 درصد اختصاص به همسرآزاری دارد.
آمار کودک‌آزاری‌ و همسر ‌آزاری در کشور اعلام شد .زن,کودک,آزار,اذیت,آمار ,بهزیستی

 به گزارش شبنم ها به نقل از فارس، حبیب‌الله مسعودی فرید در نشست خبری خود با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری درخصوص سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی اظهار داشت: امیدواریم در این سال با همکاری سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها خدمات ارزشمندی به جامعه هدف ارایه کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت گفت: مفهوم سلامت مفهوم گسترده‌ای است و چند سالی است که توجه ویژه‌ای به مولفه سلامت اجتماعی شده است و این در حالی است که 75 درصد از سلامت مردم در خارج است. وزارت بهداشت اتفاق می‌افتد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: این سازمان خدمات مختلفی را به جامعه هدف در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگیری‌،‌توانمند سازی،‌توانبخشی و .. انجام می‌دهد.
فرید در ادامه با اشاره به ارایه خدمات از سوی مجموعه اورژانس اجتماعی در کشور گفت: اورژانس اجتماعی فعالیت خود ر ا از سال 78 آغاز کرد و کم‌کم رشد پیدا نمود و هم اکنون خودرو و بالغ بر 370 مرکز مداخله در این مجموعه شکل گرفته است.
وی با اشاره به تماس‌های برقرار شده با مجموعه اورژانس اجتماعی در سال 93 گفت: بیش از 600 هزار تماس با اورژانس اجتماعی برقرار شده است که از این میزان یک چهارم تماس ‌ها مرتبط با اورژانس اجتماعی بوده است.
فرید با تاکید بر این که ما باید بتوانیم آگاه سازی دقیق و به موقعی را از فعالیت اورژانس اجتماعی در سطح کشور به مردم داشته باشیم افزود: به همین جهت پکیج اطلاع رسانی آماده شده ضمن اینکه به زودی سریال 123 جهت شناسایی فعالیت اورژانس اجتماعی ساخته خواهد شد.
معاون امور اجتماعی سازان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: از بین تماس‌های صورت گرفت در سال با اورژانس اجتماعی، 7 درصد از تماس‌ها مربوط به کودک‌آزاری‌، 6 درصد مربوط به همسر ازاری، 12.5 درصد به موضوعات طلاق و 17 درصد نیز در خصوص مشکلات خانواده ‌ها در بخش‌های مختلف بوده است.
وی بیان داشت: در تمام دنیا بیش از 50 درصد کودک‌ازارِ‌ها غفلت از کودکان است و این در حالی است که به موضوعات سلامت و تغذیه کودکان کمتر توجه می‌شود.
وی با اشاره به این که یکی از دلایل مهم و اساسی طلاق عدم مهارت گفت‌وگو بین زوجین و خانواده است گفت: در همین راستا و برای کاهش آمار طلاق در سطح کشور، طرح بشیر از سوی سازمان بهزیستی کشور از سال گذشته آغاز تا امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در سال جاری بنا داریم اورژانس اجتماعی را در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر اجرا کنیم ضمن این که اورژانس اجتماعی به صورت سطح بندی شده و در سه سطح اجرا خواهد شد.
فرید گفت: با اجرای طرح اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر این طرح در 3 سطوح برگزار خواهد شد که در سطح یک به مراجعه کنندگان خدمات روزانه ارایه می‌شود. در طرح 2 خدمات شبانه‌روزی و در سطح 1 نیز کارشناسان حرفه‌ای در پایگاه‌های اورژانس اجتماعی حضور خواهند داشت.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌ها در حوزه کودک‌آزاری متعلق به استان‌های بزرگ و کلان‌شهرها است گفت: این آمار در شهرها متفاوت است.
فرید در ادامه با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: این لایحه هم اکنون در مجلس شورای اسلامی قرار دارد که امیدواریم هر چه زودتر در دستور کار نمایندگان قرار گیرد و با تصویب این لایحه بخش قابل توجهی از مشکلات به کودکان و نوجوانان بر طرف خواهد شد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: یکی از مشکلات پرسنل و نیروهای اورژانس اجتماعی نداشتن ضابط قضایی و همین امر مشکلاتی را برای همکاران ما در اورژانس اجتماعی ایجاد کرده است که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
فرید ادامه داد: بسیاری از کودک‌آزاری‌های، اعتیاد نقش مهمی را دارد و این در حالی است که فعالیت اورژانس اجتماعی در حوزه‌های مختلف مداخله در بحران الگویی برای سایر کشورهای منطقه شده است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان داشت: در حال حاضر 147 پایگاه خدمات اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی را‌اندازی شده است و با توجه به شرایط تعداد انها افزایش خواهد یافت.
فرید در ادامه نشست خبری خود با اشاره به مشکلات استخدامی نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: سال گذشته وضعیت قراردادی این افراد تغییر پیدا کرد و درنهایت با مجموعه بهزیستی قرارداد بستند اما مشکلات این افراد همچنان باقی است  و امیدواریم با همکاری هیات دولت و نمایندگان مجلس بتوانیم مجوز استخدام 3 هزار نفر از نیروهای اورژانس اجتماعی را اخذ کنیم.
وی با توجه به سختی‌های کار نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: شغل این افراد جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و امیدواریم تمهدیات لازم برای حمایت از این افراد صورت گیرد.
وی در ادامه این نشست خبری با اشاره به یکی از گروه‌های ویژه جامعه هدف سازمان بهزیستی گفت: زنان سرپرست خانوار یکی از گروه‌‌های مهم جامعه هدف محسوب می‌شوند که سازمان بهزیستی خدماتی را به آنها ارایه می‌کند و انتظار داریم مجموعه دولت و مجلس نیز تمهیدات لازم را برای حمایت بیشتر از این افراد تامین ld ;kn

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار