7. ارديبهشت 1394 - 10:25   |   کد مطلب: 5705
همایش بزرگداشت هفته سلامت و تقدیر از فعالان عرصه این عرصه در کانون میعاد بهار برگزار شد.
 همایش,سلامت,ایمنی,هفته سلامت ,

به گزارش شبنم ها، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار، در همایش هفته سلامت  با بیان اینکه شعار امسال بهداشت جهانی" ایمنی غذا؛ از مزرعه تا سفره " و عنوان هفته سلامت(7-1 اردیبهشت)  " دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای ارتقای عادلانه سلامت" است، اظهار داشت : از اولویت های هفته سلامت با توجه به شعار سال آموزش عموم مردم در بحث ایمنی غذایی می باشد  و امیدواریم برنامه های تعیین شده با کیفیت خوب و تاثیر گذاری مطلوب برگزار شود.

به نشان تصریح کرد: سیاست های کلی وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان کشور در راستای تحقق شعار جهانی سلامت تحت عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره و در هفته سلامت نیز تحقق شعار عدالت در سلامت می باشد.

وی افزود: از اردیبهشت ماه سال گذشته طرح تحول نظام سلامت  آغاز شده و گام های  بزرگ و اقدامات اساسی نیز  در زمینه  بهداشت و درمان برداشته شده است.و این طرح جز طرح های اساسی که مورد حمایت فراوان دولت نیز قرار گرفت  و به صورت عملیاتی در حال اجرا است.

این مقام مسئول ادامه داد:از اولویت ها و اساسی ترین نیاز های هر جامعه ای بهداشت و درمان آن جامعه است اما صرفا وزارت بهداشت به تنهایی  به این هدف نخواهد رسید  و نیاز به همکاری سایر ارگان ها و دستگاه های دولتی و همکاری مردم  نیز است . وی با بیان اینکه بیش از یک سوم آمار مرگ و میر در ایران در اثر بیماری های قلبی و سرطان است، تصریح نمود: زندگی سالم و تغذیه مناسب می تواند به سلامت ختم شود و از مرگ در اثر بیماری های قلبی و سرطان ها جلوگیری نماییم و زندگی و سلامت را به خود هدیه کنیم.

به نشان گفت: انسان سالم هدف توسعه است و مسئولین باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند تا جامعه سالم  داشته باشیم .

وی ادامه داد:اگر ما می خواهیم  راه نجات را در حوزه بهداشت و درمان  داشته باشیم  باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم تا بتوانیم به هدف اصلی که ایجاد جامعه سلامت محور است برسیم و امید واریم که با تلاش همگانی این هدف محقق شود .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار