15. تير 1394 - 14:25   |   کد مطلب: 6414
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای نخستین بار طرح زایمان طبیعی در کنار همسر یا مادر و خواهرش در استان در دست اجراست.
ترویج زایمان طبیعی با روشی نوین در همدان

 به گزارش شبنم ها، دکتر "حبیب‌اله موسوی‌بهار"، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا در تمام بخش‌های زایمان استان اتاق‌های خصوصی برای حضور نزدیکان زائو در حین زایمان فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به درد و زحمتی که در زایمان طبیعی برای زائو وجود دارد حضور همسر و یا نزدیکان او در هنگام زایمان طبیعی می‌تواند علاوه بر بار آرامشی که به همراه دارد تا حد زیادی تحمل درد را نیز برای شخصی که زایمان می‌کند، آسان‌تر کند.

دکتر موسوی‌بهار با بیان اینکه ایجاد طرح بلوک زایمان موجب تشویق افراد برای انجام زایمان‌های طبیعی می‌شود، اظهار کرد: از آن‌جایی‌که انجام  یک بار زایمان سزارین موجب می‌شود که زایمان‌های بعدی نیز سزارین باشد تلاش می‌کنیم تا زایمان اول مادران طبیعی باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات زمینه‌ای برای اجرای طرح بلوک زایمان طبیعی در دست اجراست و تلاش می‌شود تا سال آینده بتوانیم از این طرح بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه احداث این طرح پنج میلیارد تومان است، افزود: تمامی خدماتی که در زایمان طبیعی برای افراد ارائه می‌شود کاملا رایگان است.

دکتر موسوی‌بهار ابرازخرسندی کرد: با توجه به تبلیغ مزایای زایمان طبیعی و مضرات سزارین، گرایش افراد به انجام زایمان طبیعی بیشتر شده است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار