16. تير 1394 - 12:45   |   کد مطلب: 6418
استاد دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت : نکته سنجی و آینده نگری مقام معظم رهبری در هر برهه از زمان تلنگری است بر مسئولین جامعه که در صورت توجه و عملکرد موجب رشد و ارتقای کشور خواهد شد.
نکته سنجی و آینده نگری مقام معظم رهبری در هر برهه از زمان تلنگری است بر مسئولین

به گزارش شبنم ها، صفورا یونجی  با  اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری  در خصوص رشد علمی کشور، توقف کشور در رتبه 16 جهانی گفت: همانطور که ایشان فرمودند کشور در بعد از انقلاب کشور شتاب خوبی  را در مسال علمی داشت اما متاسفانه چند سالی است که این رشد از شتاب کمتری برخوردادر است.

وی  افزود: نکته سنجی و آینده نگری مقام معظم رهبری در هر برهه از زمان تلنگری است بر مسئولین جامعه که در صورت توجه و عملکرد موجب رشد و ارتقای کشور خواهد شد.

این استاد دانشگاه یکی از مشکلات عمده در بحث دانشگاه ها را بی انگیزه گی زیر پوستی و نامحسوس جامعه دانشجویی عنوان کرد و افزود:متاسفانه چند سالی است که این بی انگیزگی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اتفاق افتاده است.

یونجی ادامه داد: شاید بتوان یکی از دلایل این بیانگیزگی و افت علمی کشور را در عدم استفاده از پروژه ها و پایان نامه ها و اولویت دادن به مقالات ISI دانست.

وی افزود:استفاده از پروژه ها و پایان نامه ها در بحث صنعت و مسائل و مشکلات کشور به صورت علمی  میتواند در انگیزه  دانشجویان موثر باشد.

یونجی تصریح کرد: بدهی است که کشور امروز در شرایط جنگ نرم  قرار دارد و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند : اساتید   دانشگاه امروز فرماندهان  این جنگ نرم هستند و باید همچون فرماندهان 8سال دفاع مقدس، با حضور عینی دراین مبارزه حیاتی و عمیق،جوانان دانشجو یعنی افسران جنگ نرم را فرماندهی و هدایت کنند که این میدان نیز،یک"دفاع مقدس"است.

وی افزود: اساتید هدایتگر جامعه دانشگاهی و علمی ما هستند ، اما  اما جامعه دانشگاهی نیازمند همکاری عمیق  دانشجو و استاد است که بتواند پیشرفت علمی خوبی داشته باشد.

این استاد دانشگا در خصوص اختصاص  بودجه عمومی در نظرگرفته شده برای پژوهش درسند چشم انداز، گفت :نگاه باید در این زمینه مثبت باشد و این بودجه صرف پروژه های کابردی در مسائل کشور شود که یقینا این اقدامات در رشد علمی کشور موثر خواهد بود .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار