13. مرداد 1394 - 0:10   |   کد مطلب: 6771
مدیر پروژه موزه نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همایش بانوی آب
بسیج جامعه زنان، بازوی قدرتمند پروژه موزه نقش زن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است
شهدخت پورابراهیم در همایش بانوی آب با اشاره به اینکه پروژه موزه نقش زن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک پروژه ملی است، گفت: بسیج جامعه زنان کشور به عنوان بازوی قدرتمند این پروژه فعالیت می کند.
بسیج جامعه زنان، بازوی قدرتمند پروژه موزه نقش زن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است

به گزارش شبنم ها به نقل از طنین یاس، همایش بانوی آب به همت معاونت فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با حضور  600 بانوی فعال در حوزه محیط زیست، در سالن همایش دانشکده علوم پزشکی برگزار شد . 

بنابر این گزارش شهدخت پورابراهیم، مدیر پروژه نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با حضور در این همایش اظهار داشت: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس می تواند حرکت و جوشش برای نسل های آینده باشد.

وی در ادامه با شرح توضیحاتی در خصوص پروژه موزه نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت و گفت: فاز صفر این موزه انجام شده است. در فاز اول این موزه به نقش زنان از خرداد سال  42 تا پایان 8 سال دفاع مقدس پرداخته شده است در این راستا هشت محور  نقش زنان از خرداد سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش زنان در استان ها، نقش زنان در سپاه، بسیج و ارتش و جهاد سازندگی، نقش زنان در طول دفاع مقدس، زنان و بهداری رزمی در دفاع مقدس، نقش آزادگان زن، معرفی شهدا و جانبازان زن و هفت هزار زن شهید ، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سعی داریم با بررسی های میدانی آمار دقیق تر و اسناد بیشتر و بهتری را جمع آوری کنیم، همچنین در خصوص تآثیرات جنایت جنگی بر زنان و کودکان در دفاع مقدس و نقش رهبری و تاثیر آن بر زنان، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پورابراهیم ادامه داد: موزه زن و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، یک پروژه ملی است که برای اولین بار در کشور به وجود خواهد آمد که در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی و سازمانی مشارکت دارند اما بسیج جامعه زنان کشور به عنوان بازوی قدرتمند این پروژه فعالیت می کند و جا دارد در این جا از این تشکل بزرگ زنان تشکر شود.

مدیر پروژه موزه نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: هدف از راه اندازی این موزه شناخت مردم نسبت به آنچه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گذشته؛ است و همچنین احساسات و عواطف مردم با بازدید از این موزه به سمت فعال شدن و حرکت در جهت ایثار، شهادت و از خود گذشتگی پیش رود.

وی خاطرنشان کرد ما دست یاری به سوی تمام مردم دراز می کنیم و می خواهیم هر کسی به هر نحوی آثار و اسنادی در بحث دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دارد به ما ارائه دهد تا به بهترین شکل در این موزه به نمایش گذاشته شود، همچنین تمام آثار و اسناد در این موزه به صورت مکتوب و غیر مکتوب ، شنیداری و دیداری ، نامه و وصیت نامه، عکس ، فیلم، ماکت، نماهنگ، پوستر، نشریه، کتابخانه تخصصی، آثار تجسمی و گرافیکی ، حکاکی روی سنگ خواهد بود، همچنین از نشریات و روزنامه ها و خبرگزاری ها و صدا و سیما درخواست داریم که اگر آثار و اخباری در خصوص موضوع موزه در اختیار دارند به ما نیز ارائه کنند .

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار