10. دى 1398 - 9:22   |   کد مطلب: 8263
قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا منجر به بیماری‌های قلبی عروقی و حمله قلبی در زنان دیابتی می‌شود.
هشدار برای زنان دیابتی!

به گزارش شبنم ها به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارشی از سازمان بهداشت جهانی، ذرات معلق و آلوده موجود در هوا باعث وقوع 7 میلیون مرگ و میر زودرس در هر سال می‌شود. این آمار حیرت‌آور یک هشتم مرگ‌ومیر‌های جهان را در بر می‌گیرد. در حال حاضر، آلودگی هوا به عنوان اولین عامل در جهان است که سلامت افراد را به خطر انداخته است.

بر اساس پژوهشی که در مجله انجمن قلب آمریکا انجام شد برای اولین بار کشف شد که آلودگی هوا سلامت زنان دیابتی را به خطر می‌اندازد و سبب مرگ زودرس در بیماران زیر می‌شود:

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی
افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی
افرادی با سابقه حملات قلبی ناقص
افراد مبتلا به آسم

ذرات معلق و آلوده موجود در هوا وارد جریان خون شده و از این طریق عملکرد قلب را با مشکل روبه‌رو می‌کند. نتایج این پژوهش نشان داد که زنان چاقی که بیش از 70 سال سن دارند و مبتلا به دیابت هستند بیشتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در صورت قرار گرفتن در هوای آلوده می‌باشند.

این تحقیقات نشان داد که هرچه آلودگی هوا بیشتر شود، احتمال سکته و بروز بیما‌ری های قلبی عروقی در زنان مبتلا به دیابت بسیار بیشتر از سایر افراد است. به طور کلی زنان نسبت به مردان کمتر به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند اما خطر ابتلا به این بیماری‌ها در زنان مبتلا به دیابت در ازای هر 10 میکروگرم آلایندگی در هر متر مربع از هوا افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار