23. اسفند 1393 - 13:10   |   کد مطلب: 5217
براي هکرها مهم نيست شما در سفر هستيد يا در خانه يا در محل کار.آن ها کار خود را مي ‌کنند و هدف شان نيز دستيابي به اطلاعات است و براي رسيدن به آن از روش هاي مختلفي بهره مي ‌برند.
هوشيار باشيد تا هك نشويد

به گزارش شبنم ها به نقل از ایل بانو،  براي هکرها مهم نيست شما در سفر هستيد يا در خانه يا در محل کار.آن ها کار خود را مي ‌کنند و هدف شان نيز دستيابي به اطلاعات است و براي رسيدن به آن از روش هاي مختلفي بهره مي ‌برند.

پس چه بهتر که حداقل پيش از رفتن به سفر علاوه بر رعايت نکات بهداشتي و ايمني کمي هم نکات امنيتي را رعايت کنيم.

با گروه فناوري اطلاعات گفتگويي داشته باشيد

پيش از سفر،نشستي با کارشناسان فناوري اطلاعات داشته باشيد و از آن ها راهکارهاي در امان ماندن از دست هکرها و از دست دادن داده‌هاي ارزشمندي را که همراه تان است جويا شويد.گروه فناوري اطلاعات،کارهايي که بايد پيش از سفر يا در هنگام سفر انجام دهيد را به شما ياد خواهند داد يا ممکن است حتي دستگاه‌هايي مانند لپ‌تاپ يا گوشي همراه را که داده هاي ارزشمندي در آنها نيست، در اختيار شما بگذارند.

گوشي همراه خود را خانه جا بگذاريد

اگر مي‌ توانيد،گوشي هوشمند خود را به همراه نبريد و آن را در خانه بگذاريد. يک گوشي ساده ارزان که داده‌اي در آن نگهداري نمي ‌شود جايگزين بسيار مناسبي براي گوشي‌ گران شماست که داده‌هاي ارزشمند فراواني را در خود نگه مي ‌دارد.

سيم‌ کارت اصلي را دربياوريد

به جاي آن که سيم‌ کارت خود را همراه ببريد، پيش از رسيدن آن را با يک سيم ‌کارت اعتباري ارزان جا به ‌جا کنيد. ديگر اين روزها يافتن يک سيم ‌کارت اعتباري از خريدن کفش آسان تر است، پس کوتاهي نکنيد!با اين کار بسياري از داده هاي‌ گران بها مانند شماره تلفن مشتري‌ها و پيامک هاي کاري و اداري و ديگر داده هاي از اين دست خود را محفوظ مي‌ داريد و به دزدي که گوشي شما را مي ‌دزد کمترين اطلاعات ممکن را لو خواهيد داد.

از واي‌ فاي دوري کنيد

بسياري از کارشناسان امنيت پيشنهاد مي ‌کنند مديران براي دسترسي به اينترنت از به‌ کار بردن شبکه‌هاي بي‌ سيم واي ‌فاي هتل ها و فرودگاه ها خودداري کنند. از آنجا که اين دسته از شبکه ‌ها در دسترس کاربراني گوناگون و بي ‌نام و نشاني هستند و نيز احتمال بروز حملاتي مانند Man in the Middle يا Redirection در آن ها بسيار بيشتر است،

به سيگنال گوشي خود نگاه کنيد

نرم‌ افزارهاي جاسوسي و شنود گفتگوهاي موبايل با شتاب فراوان گسترش يافته‌ اند. در اين ميان، تلفن هايي که سامانه 2G را به جاي سامانه 3G به‌کار مي‌ برند بسيار شنودپذيرتر هستند. جالب است بدانيد هنگامي که هکرها مي‌ خواهند يک سيستم تلفن همراه را شنود کنند، در بيشتر مواقع آن را وادار مي‌ کنند به جاي شبکه 3G، شبکه 2G را به‌ کار مي برند. ريشه اين کار بازمي ‌گردد به اين حقيقت که الگوريتم رمزنگاري A5/1 که در سامانه 2G به‌ کار مي‌ رود به سادگي شکسته مي ‌شود و شنود بلادرنگ صدا (Real time streaming) است.روي هم رفته اگر جايي که به آن سفر مي‌ کنيد از سامانه 3G پشتيباني مي‌کند،چنانچه در هنگام سفر ناگهان ارتباط 3G گوشي شما با 2G جابه‌جا شد کمي نگران شويد!

امنيت فيزيکي را فراموش نکنيد

امنيت فيزيکي را از ياد نبريد.هستند بسياري از مديران و کارشناسان که پس از بازگشت به هتل با دزديده شدن گوشي همراه يا لپ ‌تاپ خود روبه ‌رو شده‌اند. آگاه باشيد هنگامي که سارق به دستگاه‌هاي شما دسترسي فيزيکي دارد،محافظت از داده ها و اطلاعات آنها بسيار بسيار دشوار خواهد بود.

ساده گفت وگو نکنيد

يک راه خيلي ساده براي اينکه از شنود گفتگوهاي خود فرار کنيد، اين است که همه چيز را همان‌ گونه که هست به زبان نياوريد! گاهي کمي رمزنگاري هم بد نيست.مثلا به جاي آنکه نام مشتري را کامل به زبان بياوريد،نشانه‌هايي از او بگوييد.يا اگر با شنونده درباره يک نامه مشترک صحبت مي‌کنيد، به‌جاي خواندن همه متن،از شماره خط يا شماره پاراگراف استفاده کنيد. تنها يادتان باشد که بيش از آنچه شما نگرانيد، هکرها مشتاق دست يافتن به اطلاعات شما هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار