21. دى 1394 - 10:18   |   کد مطلب: 8774
استاندار همدان اشتغال را داراي تاثير بسيار در مسائل اجتماعي بخصوص ازدواج و طلاق دانست.

به گزارش شبنم ها به نقل از  اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، محمدناصر نيکبخت در شوراي فرهنگ عمومي استان، خاطرنشان کرد: اشتغال تاثير مستقيمي بر ازدواج، طلاق و اعتياد دارد و به همين دليل تاکيد استان بر ارتقا توليد و اشتغال است.

وي در ادامه با اشاره به اينکه سياست صيانت از خانواده مهم است، گفت: اساسي‌ترين و پايه‌اي‌ترين جامعه خانواده است، با اينکه کوچکترين است اما مهمترين مجموعه جامعه به شمار مي‌آيد بنابراين بايد از آن صيانت کنيم.

استاندار با تاکيد بر اينکه در حکومت اسلامي حمايت از سلامت، آرامش، آسايش و امنيت خانواده‌ها جزو وظايف مسوولان است، عنوان کرد: بر روي کاغذ آوردن اقداماتي در اين راستا درست است اما در صحنه عملياتي کردن آنها بايد همه با هم کمک کنيم.

نيکبخت افزود: بايد با مسوولان دفترخانه‌هاي سطح استان جلسه‌اي تشکيل دهيم و به آنها بگوييم با اينکه ثبت عقد بدون داشتن گواهي آموزش پيش از ازدواج زوجين امکان‌پذير است اما نبايد هيچ زوجي را در صورت عدم ارائه اين گواهي عقد کنيد هر چند اين مساله در قانون براي دفاتر تکليف نشده اما مصوبه شوراي فرهنگ عمومي است.

وي با اشاره به اينکه در صورت نياز ضرورت ارائه گواهي آموزش براي مراسم عقد را در شوراي تامين استان نيز مصوب خواهيم کرد، اظهار کرد: بانک‌ها نيز موظفند گواهي آموزش پيش از ازدواج زوجين را همراه با ساير مدارک از متقاضيان وام ازدواج درخواست کنند.

استاندار در بخش ديگري به حاشيه‌شهرها و مشکلات و آسيب‌هاي حاشيه‌نشينان اشاره کرد و گفت: دو هفته گذشته با ساکنان حاشيه‌نشين شهر همدان جلسه‌اي داشتيم که درخواست ساخت مجتمع‌هاي ورزشي، مساجد و ... را داشتند بنابراين به آنها قول هزينه 15 ميليارد تومان را در آن مناطق داديم به طوريکه از اين ميزان 5 ميليارد تومان بر عهده راه و شهرسازي است و 5 ميليارد تومان هم شهرداري تقبل مي‌کند.

نيکبخت با بيان اينکه 130 هزار نفر از جمعيت شهر همدان در حاشيه‌ سکونت دارند، عنوان کرد: بايد در عين حال که از افزايش و ازدياد حاشيه‌شهرها جلوگيري مي‌کنيم، نسبت به ساماندهي آنها نيز اقدام کنيم.

وي به جلسه يک ماه گذشته‌اش با حضور وزير راه و شهرسازي و قول مساعدت او براي بازآفريني بافت‌هاي فرسوده و حل مشکلات حاشيه‌شهرها اشاره کرد و گفت: برنامه داريم تا مسائل حاشيه‌نشينان را حل کنيم.

استاندار در بخش ديگري از سخنان خود به مراسم امسال اربعين حسيني اشاره کرد گفت: ما بايد از آمادگي مردم همدان در استقبال از زائران اربعين حسيني به خوبي استفاده کرده و اين ظرفيت مطلوب را ساماندهي کنيم.

نيکبخت افزود : در اين مراسم که حدود 2 ميليون زائر از کشورمان حضور يافتند اکثريت قابل توجهي از مسير همدان عبور کردند که در اين جلسه جا دارد از همت مردم استان در استقبال از زوار تقدير کنم.

نيکبخت خاطرنشان کرد: در اين مراسم معنوي در استان با همکاري مردم ، زائران پذيرايي شدند که اين نشان از آمادگي خوب و همت والاي مردم همدان دارد.

وي در ادامه سخنانش افزود: ما بايد از اين آمادگي مردم به خوبي استفاده کرده و اين ظرفيت مطلوب را ساماندهي کنيم.      

همچنين استاندار با انتقاد از عملکرد سازمان تبليغات اسلامي استان گفت: سازمان تبليغات در ارتباط با حفظ شئون و ساير مسائل مرتبط آنقدر که اميد و علاقه داشتم، وارد نشده است.

وي با تاکيد بر اينکه انتظار داشتيم اين مجموعه بيشتر در رابطه با بدعت‌ها و خرافات ورود يابد، ادامه داد: با وجود اينکه سازمان تبليغات بايد در اين زمينه ورود مي‌کرد اما بيشتر شاهد فعاليت نيروي انتظامي بوديم که امسال و پارسال در شهرستان رزن به تمام زبان‌ها در خصوص بدعت‌ها و خرافات وارد شد و اقدام کرد و متاسفانه خبري از سوي اين مجموعه به ما نرسيد.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار