28. دى 1394 - 9:03   |   کد مطلب: 8878
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه خدمات درمانی ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد، گفت: اکنون برخی داروهای درمان ناباروری تحت پوشش است که این طرح در حال گسترش است.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم، محمدابراهیم الهی‎تبار بعد ازظهر امروز در شورای راهبردی جمعیت و وقایع طبیعی استان همدان اظهار داشت: موضوع جمعیت مقوله مهم در جوامع بشری است تا تحولات جمعیتی را مورد رصد قرار دهند، چرا که داشتن حیات در جامعه منوط به داشتن جامعه فعال، پویا و جوان در آن جمعیت است.

الهی تبار با اشاره به اینکه شاخصه‌های یک جمعیت خوب در جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: باید کار فرهنگی متناسب با سیاست‌های جمعیت در استان انجام گیرد، ضمن اینکهمباحث مربوط به ازدواج و طلاق تا پایان بهمن ماه جمع‌بندی، تدوین و ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نرخ سطح جایگزینی یا TFR را با استانداردهای موجود مطابق کرد، افزود: نرخ TFR هم اکنون در استان 1.9 درصد است در حالی که سال گذشته 1.8 درصد بوده است و باید به 2.1 درصد برسد و هدف تعیین شده برای همدان رسیدن به میزان 2.56 درصد است.

الهی تبار عنوان کرد: محورهایی را تعیین کردیم تا درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، دومین مورد پیگیری کاهش طلاق و همچنین افزایش طلاق است که در مورد نخست برخی داروهای درمان ناباروری تحت پوشش شبکه بیمه قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: افزایش کیفی جمعیت در استان در کنار کمیت آن مستلزم انجام اقدامات عملیاتی- اجرایی و فرهنگ‌سازی مناسب با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده است که نهادهای فرهنگی باید وارد عمل شوند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه به دنبال افزایش کیفی جمعیت هستیم و افزایش کمی مد نظر نیست، بیان کرد: تحولات جمعیت در استان رصد شده و برای هر شهرستان باید گزارش تحولات جمعیتی داده و تحلیل از تحولات ارائه شود.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار