12. خرداد 1399 - 14:26   |   کد مطلب: 9029
یک دندانپزشک در همدان گفت: در گذشته افراد با استفاده از چای جوشیده از تخریب مینای دندان‌هایشان جلوگیری می‌کردند.
چای جوشیده مانع تخریب مینای دندان می‌شود

 به گزارش شبنم ها، دکتر "محمدهادی شفق" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه میکروب‌های دهان و دندان از قند و شکر تغذیه می‌کنند، اظهار کرد: قند و ‌شکر عمده‌ترین عامل پوسیدگی دندان است که با در اختیار گذاشتن میکروب در دهان و با دادن فرصت مناسب به آنها، مواد قندی را تجزیه کرده و در نهایت موجب تخریب مینای دندان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف تنقلات شامل انواع پفک و لواشک در تخریب مینای دندان موثر هستند، افزود: در گذشته با چای سیاه جوشیده فلورایدهای موجود در آن آزاد و جذب دندان می‌شد و از تخریب مینای دندان جلوگیری می‌کند.

شفق با اشاره به ضرورت مراجعه دوره‌ای افراد به داندنپزشک، تصریح کرد: اگر بیماران دوره‌ای به پزشک مراجعه کنند، با تشخیص مناسب از تحمیل هزینه گزاف به منظور جبران آسیب‌های وارده به دندان‌هایشان همچون عصب‌کشی، روکشی و کشیدن جلوگیری می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده کمتر از مواد قندی، رعایت بهداشت دهان و دندان شامل استفاده از نخ دندان و مسواک، ارتدنسی دندان‌های بهم ریخته، درست کردن دندان‌‌هایی که در گذشته عملیات ترمیم بر روی آنها به درستی انجام نشده از جمله اقدامات پیشگیری از تخریب مینای دندان است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار