4. خرداد 1399 - 13:22   |   کد مطلب: 9538
برای موفقیت در شغل و فعالیت خود باید علایق و توانایی های خود را بشناسید. بیهوده تلاش نکنید که هر کاری را در هر محیطی بر عهده بگیرید، چرا که برخی کارها ممکن است با شأن شما به عنوان یک زن محجبه تناسب نداشته باشد.
 ۱۰ راهکار برای موفقیت شغلی یک بانوی محجبه

به گزارش شبنم ها به نقل از با حجاب ؛ گاهی در برخی مؤسسات و ادارات، بانوان محجبه به خاطر حجابشان مورد طعن و تحقیر قرار می گیرند و یا  گاهی با موانعی روبرو می شوند که بر رشد کاری آن ها اثر منفی می گذارد. بطوریکه برخی از این بانوان مجبور می شوند کار خود را کنار بگذارند. در این بین سؤال این است که خود زنان محجبه چگونه می توانند با مدیریت روابط اجتماعی خود، شرایط بهتری را برای خود فراهم کنند.

 عوامل مختلفی می تواند بر روی موفقیت یک بانوی محجبه تأثیرگزار باشد که اثرات منفی تحمیلی از طرف جامعه را نیز خنثی کند. در این مجال سعی شده است نکاتی را که می تواند در موفقیت و تثبیت کاری یک زن محجبه تأثیرگذار باشد، یادآوری نماییم.

 

 

۱- سعی کنید منظم و دقیق باشید.

 

شما نه فقط به عنوان یک زن محجبه بلکه به عنوان یک مسلمان، باید نظم را در ورود و خروج، کارهایتان و امور محوله به دقت رعایت کنید. باید در بین همکاران، در کنار این که به عنوان یک زن محجبه و معتقد شناخته می شوید، یه عنوان یکی از منظم ترین کارمندان نیز شناخته شوید. نظم و تعهد در کار که نوعی امانتداری نیز محسوب می شود، یکی از ویژگی های مؤمنین است که در آموزه های دینی بر آن تآکید شده است.

 

 

۲- موفقیت در کار، اعتماد به نفس شما را بالا می برد.

 

اگر تمام تلاش خود را برای موفقیت در کارتان به کار ببرید، اولین کسی که از نتایج آن سود می برد، خود شما هستید، زیرا در این بین به شناخت کامل تری از خود رسیده و به توانایی های بیشتری از خود آگاه می شوید و در نهایت به رضایت از خود خواهید رسید. همه ی این ها اعتماد به نفس شما را در کارتان بالا می برد چرا که شما به عنوان یک زن محجبه و فعال همواره باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید.

 

 

۳- رقابت با همکاران را کنار بگذارید.

 

متأسفانه در برخی محیط های کاری حسادت و رقابت در بین همکاران برای به دست آوردن یک موفقیت و یا یک موقعیت کاری به وجود می آید که آسیب های فردی و کاری زیادی را به دنبال خواهد داشت.

شما که یک بانوی محجبه هستید از این فضاها دوری کنید و هیچ گاه با همکاران خود رقابت نکنید. حتی اگر مدیران شما پاداش هایی را برای این رقابت در نظر گرفتند، شما خود را از این رقابت خارج کنید. تنها کسی که می توانید با او رقابت کنید، او خود شما هستید. سعی کنید با نقاط ضعف خود رقابت کنید و آن ها از بین ببرید تا در کارتان بیش از پیش موفق شوید.

 

 

۴- به دیگران احترام بگذارید تا مورد احترام واقع شوید.

 

همواره به دیگران احترام بگذارید تا مورد احترام نیز قرار بگیرید. وقتی شما رفتار محترمانه داشته باشید، دیگران نیز به حجاب و چادر شما بیشتر احترام خواهند گذاشت. البته ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر بیاید و نیاز به زمان داشته باشد اما با صبر و رعایت اخلاق قطعاً زمانی خواهد رسید که همه به شما و اعتقادتان احترام می گذارند.

 

 

۵- شأن خود را به عنوان یک بانوی محجبه در نظر بگیرید.

 

یکی از فرصت هایی که بانوان محجبه دارند این است که به دلیل با حجاب بودن باید بیشتر مراقب رفتار و گفتار خود باشند و اگر به این امر مقید باشند، سبب می شود که رشد فکری و اخلاقی بیشتری داشته باشند. در نتیجه نه تنها در کار بلکه در مسائل دیگر زندگی نیز می توانند موفق تر عمل کنند.

از آنجا که همه ی افراد در جامعه، انتظارات بیشتری از افراد مذهبی دارند که تا حدی طبیعی است، شایسته است شما که به حجاب اسلامی مزین هستید، بیشتر مراقب رفتار خود با همکاران باشید و شأن خود و حجابتان را حفظ نمایید.

 

 

۶- حجاب شما یک فرصت است برای موفقیت.

 

هیچ گاه گمان نکنید که چون محجبه اید، محرومیت هایی دارید و نمی توانید مانند دیگران موفق باشید. اگر چنین باوری داشته باشید، خود به خود این باور در کلام و رفتارتان اثرگذار خواهد بود و شما را از حرکت و فعالیت باز خواهد داشت. باید باور داشته باشید که با رعایت موازین و توصیه های شرعی، اتفاقاً می توانید موفق تر هم باشید. درواقع حجاب شما یک فرصت است برای موفقیت. با این نگاه اعتماد به نفس در گفتار و رفتارتان ظاهر خواهد شد و اطرافیان شما نیز متوجه این نگرش شما می شوند. در واقع این شما هستید که به دیگران می گویید چگونه شما را باور کنند.

 

 

۷- از خانواده غافل نشوید.

 

برای موفقیت در هر کاری نیاز به آرامش درونی و بیرونی دارید. بنابراین نسبت به مسائل خانوادگی خود بی تفاوت نباشید و آن ها را بی اهمیت تر از امور کاری نپندارید. بلکه برعکس روابط خانوادگی آرام، فرصتی است برای موفقیت های بیشتر، زیرا در سایه چنین روابطی علی رغم وجود مشکلات مختلف، آرامشی وجود خواهد داشت که در هیچ جای دیگری نمی توان آن را یافت. پس بیش از پیش به مسائل خانوادگی اهمیت بدهید.

 

 

۸- توانایی های خود را بشناسید.

 

برای موفقیت در شغل و فعالیت خود باید علایق و توانایی های خود را بشناسید. بیهوده تلاش نکنید که هر کاری را در هر محیطی بر عهده بگیرید، چرا که برخی کارها ممکن است با شأن شما به عنوان یک زن محجبه تناسب نداشته باشد. بهتر است علاوه بر توانایی های خود، برخی معیارهای منطقی عرف را نیز تا حدودی در نظر بگیرید.

 

 

۹- امید به خدا و توسل را فراموش نکنید.

 

اگر به خاطر حجابتان مورد تمسخر و تحقیر قرار می گیرید، حتما توسل و ذکری داشته باشید و از خداوند بخواهید راه هایی را برای ایستادگی در برابر این مسائل پیش روی شما قرار دهد. همواره با پروردگار عالم در مورد مسائلتان صحبت کنید.

 

 

۱۰- به گزینه های دیگر شغلی نیز فکر کنید.

 

در نهایت اگر با وجود همه ی تلاش ها و مشورت ها دریافتید که در محیط کاری خود به خاطر اعتقاد و حجابتان، مورد تأیید قرار نمی گیرید و نمی توانید موفق شوید، می توانید نسبت به تغییر شغل خود اقدام نمایید.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار