17. اسفند 1394 - 13:34   |   کد مطلب: 9686
تاکید نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان
ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان بر تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری تاکید کرد.
ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری

به گزارش شبنم ها ، حميدرضا طبي‌مسرور در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: عملیات اجرایی پروژه های شهری طی پروسه زمانی معین قابل قبول بوده و اگر زمان اجرای آنها از این حد تجاوز نماید ضرر و زیانهای جبران ناپذیری بر پیکره شهر وارد می شود.

طبی مسرور با بیان اینکه پروژه ها در مقیاس خرد، متوسط و کلان هر کدام نقش خود را در بهبود فضای شهری ایفا می کنند، اضافه کرد: غفلت از هر کدام باعث نقص در بخش های بعدی می شود که مدیریت و هزینه این پروژه ها بطور کلی از 3 منبع خصوصی و عمومی و دولتی تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه های خصوصی در شهر بصورت ناقص بر پیکره شهر سنگینی می کند اظهار کرد:این موارد می تواند به دلایل متعددی باشد اما عمده این معضلات در همدان اختلاف بین مالکین ، وراث ، تخلفات ساختمانی، مباحث سرمایه ای و در بعضی موارد زیاده خواهی ها است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هر ساختمانی در شهر از نظر حقوقی یک بعد خصوصی و یک بعد عمومی دارد که متاسفانه در این زمینه حقوق عمومی شهروندی  زیر پا گذاشته شده است گفت:  در حالات بعدی پروژه های عمومی که عمدتاً شهرداری متولی و مجری آنها بوده که از این دسته هم پروژه هایی از دوره های قبل بصورت ناقص در شهر موجود است و برای مدیریت شهری این امر غیر قابل قبول می باشد ، طی بررسی های بعمل آمده علل متعددی می تواند داشته باشد که از جمله آن می توان به ضعف مالی، ضعف مدیریتی و عدم اهتمام به اتمام پروژه هایی که بنام مدیران قبلی ثبت شده و یا عدم اعتقاد به صحت همه جانبه پروژه است.

به گفته حمید رضا طبی مسرور هیچکدام از این دلایل نمی تواند پاسخگویی حقوق شهروندی باشد که هزینه های مربوطه را پرداخت می نمایند و شاهد این نابسامانی که در شهر باشند و از طرفی زمان بر شدن پروژه ضربه های مهلکی بر منافع ملی و محلی وارد می آورد.

طبی مسرور در پایان سخنانش از صاحبان سرمایه های بلاتکلیف پروژه های ناقص شهری صمیمانه دعوت به یک همت مضاعف نمود و اظهار کرد: در این راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان به همکاری در سطح وسیع با سرمایه گذاران می باشد و درخصوص پروژه های شهری که شهرداری متولی آنهاست از شهرداری وظیفه مند است با یک اولویت ویژه و تزریق مالی به این پروژه ها به آنها سرانجامی داده و فضای اعتماد سازی به مدیریت شهری را ارتقاء بخشند.

انتهای پیام /

ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری

دیدگاه شما

آخرین اخبار