11. دى 1395 - 20:56   |   کد مطلب: 14544
موضع گیری‌های فراکسیون زنان مجلس و مجموع فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های آنان برای قرار گرفتن زنان در جایگاه‌های مهم در مجلس و شوراهای مهم با نوعی تدبیر و انسجام همراه بوده است.
زنان,فراكسيون زنان,مجلس شورای اسلامی,فعال حوزه زنان, قوانین «تبعیض‌آمیز», فاطمه راکعی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : فاطمه راکعی در افزود: در مجلس ششم  قوانین تبعیض آمیز در حوزه زنان رصد شده بود. نمایندگان زن مجلس دهم می‌توانند این قوانین را بازنگری و درجهت تجدید نظر در آن‌ها تلاش و به موازات آن برای تصویب قوانین روزآمد در حوزه زنان اقدام کنند.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در ادامه گفت: امیدواریم شورای نگهبان تشریک مساعی بیشتری با مجلس دهم داشته باشد. حضرت امام (ره) به فقه نوین و اجتهاد پویا تاکید می‌کردند، بنابراین با توجه به پیشرفت جامعه زنان  به لحاظ علمی، اقتصادی و مدیریتی، شورای نگهبان با حفظ اصول اسلامی می‌تواند در جهت تصویب قوانین روزآمد کمک کندتا معضلات جامعه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه عملکرد فراکسیون زنان مجلس در ماه‌های اول فعالیت خود فراتر از حد انتظار بود، اظهارکرد: با توجه به جوان بودن اکثراعضای این فراکسیون، گمان می‌رفت که تا چند ماه ابتدایی فعالیت مجلس دهم نتوان از آنان انتظار انجام کارهای خطیر و بزرگی داشت؛ البته برای قضاوت بهتر درباره عملکرد واقعی فراکسیون زنان مجلس باید پس از گذشت یک سال اقدامات آنان را ارزیابی کرد.

راکعی در ادامه گفت: موضع گیری‌های فراکسیون زنان مجلس و مجموع فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های آنان برای قرار گرفتن زنان در جایگاه‌های مهم در مجلس و شوراهای مهم با نوعی تدبیر و انسجام همراه بوده است. در این مدت نیز پروانه سلحشوری - رئیس فراکسیون زنان- به‌خوبی و معقول عمل کرده است و سایر اعضای این فراکسیون نیز عملکرد خوبی داشتند. در واقع ما شاهد نوعی انسجام، یکپارچگی و فعالیت موثر نمایندگان زن در صحن مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون زنان مجلس هستیم.

این فعال حوزه زنان با اشاره به نطق‌های نمایندگان زن مجلس اظهار کرد: آنان نطق‌های خوبی کرده و موضع گیری‌های درستی انجام داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نطق پروانه مافی درباره ثبات امنیتی کشور و پروانه سلحشوری در زمینه فساد اداری اشاره کرد؛ همچنین این نمایندگان نقش فعالی در دادن تذکرات آئین نامه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: آنان با یکدیگر نوعی هماهنگی برای عضویت در کمیسیون‌های مهم مجلس و هیات رئیسه آنها داشته‌اند؛ علاوه بر آن به منظور قرار گرفتن در شوراهای مهم لابی کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کمیسیون ماده 10 احزاب ، شوراهای آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها اشاره کرد. نمایندگان زن مجلس در این شوراها حضور تخصصی دارند.

راکعی با بیان اینکه 7 ماه فرصت کمی برای انجام اقدامات بنیادی از سوی نمایندگان است،تصریح کرد: بیشتر نمایندگان زن مجلس هم در زمینه اجرایی و مدیریتی و هم پیگیری دغدغه‌های امور زنان اقدامات مهمی انجام داده‌اند. در حال حاضر بیشترین وقت و انرژی مجلس صرف، بررسی لایحه برنامه ششم توسعه شده است. نمایندگان زن نیز در این حوزه به طور فعال وظیفه نمایندگی خود را انجام می‌دهند.

وی تاکیدکرد: زنان عضو کمیسیون‌ها حضور فعالی در آن‌ها دارند و به امور مربوط به فراکسیون زنان نیز می‌پردازند بنابراین لزومی ندارد درباره تمام موضوعات از جمله برجام موضع گیری کنند چرا که اعضای کمیسیون تخصصی این حوزه ( کمیسیون امنیت ملی) در این زمینه صحبت می‌کنند.

این فعال حوزه زنان تصریح کرد: نمایندگان زن مجلس به طور خاص درباره مسائل زنان در حال آماده‌سازی طرح‌های خوب و به روزی هستند و در این راه از همفکری زنان فعال در داخل و خارج از مجلس فارغ از رویکرد سیاسی آنان استفاده می‌کنند.

راکعی در پایان اظهار کرد: نمایندگان زن مجلس نشست‌هایی با تشکل‌هایی مانند خانه احزاب داشته‌اند و قرار است این نشست به درخواست آنها تکرار شود تا حرفهای زنان از احزاب مختلف را بشنوند و از توقعات و انتظارات آنان از مجلس چه در حوزه زنان و چه مسایل عمومی کشور آگاهی پیدا کنند؛ علاوه بر آن از برخی سازمان‌های مردم نهاد بازدید کرده‌اند و هر کجا که لازم باشد خاضعانه درخواست حضور می دهند و منتظرنمی‌شوند که برای گفت و گو با آنان به مجلس مراجعه شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار