12. تير 1396 - 7:20   |   کد مطلب: 17478
سخن همسر سردار شهید همدانی در مورد کتابی که روایت کرده است :
«خداحافظ سالار» درس زندگی عملی برای جوانان
همسر شهید همدانی

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

پروانه چراغ نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با تشریح دلایل خود برای نگارش کتاب خاطراتش اظهار داشت: زندگی خانوادگی رزمندگان از جمله ابعاد مغفول مانده در طول تاریخ است که می‌تواند درصورت بیان شدن نقش بسیار مهمی را در تربیت نسل‌ها ایفا کند.

وی افزود: شهید همدانی نیز همانندگان دیگر رزمندگان و شهدا اگر چه از زمان جوانی در عرصه‌ها و جبهه‌های مختلف نبرد حق علیه باطل حضور داشتند اما در زندگی خانوادگی و منش فردی نیز شخصیت برجسته‌ای داشتند که بیان این نکات برای نسل کنونی و آینده حایز اهمیت است.

همسر قافله سالار شهدای مدافعان حرم بیان کرد:  کتاب "خداحافظ سالار" دوران کودکی، ازدواج، انقلاب، دفاع مقدس، سال‌های بعد از دفاع مقدس و سوریه را شامل می‌شود که در هریک از آنها تلاش کرده‌ام نکاتی را درباره زندگی شهید همدانی بیان کنم.

 وی تصریح کرد: این کتاب دارای نکات و تجربیات ارزشمندی است که مطالعه آن را به همه اقشار جامعه به ویژه جوانان عزیز کشورم توصیه می‌کنم تا برای داشتن یک زندگی موفق به کار ببندند.

همسر شهید همدانی در پاسخ به این سئوال که مطالعه کدام بخش را مهم‌تر و جذاب‌تر می‌دانید، عنوان کرد: نمی‌توان گفت کدام زمان مهمتر است چرا که آدمی هنگام قدم گذاشتن در مسیر مجاهدت و تلاش متوجه می‌شود که هرکدام از این مسیرها از اهمیت ویژه‌ای  برخوردار هستند.

وی با تاکید براینکه کتاب خداحافظ سالار بیانگر نوع راه و انتخاب‌های من است، افزود: آنچه اهمیت دارد افراد به آن توجه کنند این است که انتخاب راه بسیار مهم است چرا که این راه انتخاب شده ‌که انسان را به مقصد نهایی می‎رساند.

‌به گزارش تسنیم، پنجشنبه 8 تیرماه آیین نکوداشت "اسوه صبر و انتظار" همسر شهید همدانی و رونمایی از کتاب "خداحافظ سالار" در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ابن سینا همدان برگزار شد.

این مراسم که از همان دقایق اولیه با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم روبه‌رو شد با حضور گسترده مسئولان، فرماندهان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان عرصه ایثار و جهاد ادامه یافت.

در این مراسم نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، علی آقامحمدی عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام و اعضای شورای تامین استان همدان نیز حضور داشته و علاوه بر سخنرانی جانشین سپاه انصارالحسین(ع) و استاندار همدان، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء "سردار علی شادمانی" نیز سخنرانی کرد.

"پروانه چراغ نوروزی" راوی کتاب "خداحافظ سالار" و "سردار حمیدحسام" نویسنده توانای این کتاب که نگارش کتاب‌های تحسین شده‌ای چون "وقتی مهتاب گم شد" و"آب هرگز نمی‌میرد" را در کارنامه خود دارد نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در این مراسم علاوه بر توزیع‌ و رونمایی از کتاب "خداحافظ سالار" آخرین نوشته "حمید حسام" در میان حضار، از خانواده شهید همدانی به ویژه همسر ایشان "پروانه چراغ نوروزی" به عنوان "اسوه صبر و انتظار" و "حمید حسام" نویسنده توانای این اثر تحسین برانگیز نیز تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار