26. مهر 1396 - 14:28   |   کد مطلب: 19064
در اختتامیه جشنواره حبیب حرم عنوان شد:
شهید همدانی معجزه انقلاب اسلامی است
مشاور عالی مقام معظم رهبری (ظله تعالی ) اظهار داشت: شهید همدانی معجزه انقلاب است . وی یک بسیج صد هزار نفری را در کشور سوریه راه اندازی کرد. ما سردار حاج حسین همدانی را مظهر ایمان وهمت وشجاعت واخلاق و جوانمردی می دانیم.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, جشنواره حبیب حرم

به گزارش شبنم ها،

اختتامیه دومین جشنواره ادبی حبیب حرم با حضور غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و چهره های شاخص سیاسی ,نظامی ,هنری استان همدان در سالن ابن سینا شهر همدان برگزار شد.

در این اختتامیه طیب مراسمی و با حضور داوران جشنواره از برگزیدگان این جشنواره ادبی تقدیر به عمل آمد.

 

داوران جشنواره حبیب حرم: کیفیت کارهای جشنواره مطلوب نبود

 در دومین جشنواره حبیب حرم  400 شرکت کرده بود که 32 اثر به مرحله نهایی راه یافته اند. داوران جشنواره ادبی حبیب حرم، حمید حسام ,بهناز ضرابی زاده و مرتضی فرجی اظهار داشتند که  کیفیت کارهای ارسال شده به جشنواره مطلوب نیست و هیچ یک از اثار حائز دریافت رتبه برتر نیستند.

غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری در ابتدای سخنان خود به آیه 30 سوره فصلت اشاره داشت و گفت  :کسانی که گفتند خدای ما الله است فرشتگان بر انها نازل می شوند و پیام الهی را به مومنان می رسانند که اندوهگین نباشید و مژده باد شما را آن بهشتی که به شما وعده داده شده است این ما هستیم که در زندگی دنیا و آخرت ولی شما هستیم. در بهشت هر انچه بخواهید برای شما مهیا است خداوند می خواهد با آیه ربنا الله ثم استقاموا ببیند  چه کس خوش عقیده تر است و کار شایسته انجام می دهد . یکی از مصادیق این آیه حاج حسین همدانی است.

 

حداد عادل: همدان اقلیمی عارف پرور است

مشاور عالی مقام معظم رهبری (ظله تعالی )تصریح داشت : همدان دارای سابقه درخشان فرهنگی است و  سهم بزرگی  در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد از این رو می توان همدان را یک اقلیم عارف پرور دانست.  از دیر باز  عارفان بزرگی از این سرزمین برخواسته اند و روح دلدادگی را در  شهدای شهر همدان مشاهده کرده ایم . همدان شهری است که از انفاس قدسی ایت الله مدنی بهره مند شده است .

 

حداد عادل اشاره داشت :انقلاب و 8 سال دفاع مقدس جوهر وجودی اشخاص را نمایان ساخت و توانست  استکبار جهانی را با وجود میلیارد ها هزینه و نیرو به زانو در آورد.

 

شهید همدانی معجزه انقلاب اسلامی

وی افزود: شهید همدانی معجزه انقلاب است سردار همدانی یک بسیج صد هزار نفری را در کشور سوریه راه اندازی کرد. سردار حاج حسین همدانی را  مظهر ایمان  وهمت وشجاعت واخلاق و جوانمردی می دانم اما از بین همه این صفات بر صفت بصیرت تکیه می کنم. خروج از ان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که دشمن برای ما تدارک دیده بود جز به مدد بصیرت ممکن نبود .

مشاور عالی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) در خصوص اهداف مدافعان حرم یاد آور شد :برای بسیاری از اشخاص تعجب اور است کهچگونه یک  جوان ساده ای همچون شهید حججی و دیگر مدافعین حرم به میادین  دور از وطن رهسپار می شوند . آنها چه چیزی را درک می کند که همه چیز را رها می کنند . افراد کوتاه فکر می گویند:" انها برای دفاع از یک دیوار و ساختمان  می روند".  واضح است که  حرم حضرت زینب یک نماد والا است اما حقیقت برتر از امر مادی ظاهری است.

 

مدافعان حرم مدافع ارزش های الهی و انسانی

وی تصریح کرد:  مدافعان حرم  از ارزشهای الهی و  انسانی دفاع می کنند. هدف و آرمان مبارزه با ظلم است, این موارد از ارزشهای مکتب  زینبی به شمار می رود . مدافع حرم از ارمان کربلا وظلم ستیزی دفاع می کند. انها می دانند هدف استکبار  از راه اندازی داعش چیست ؟ آنها می دانند  اگر در رِقه و دیر الزور دفاع نکنند باید در خیابانهای همدان و کرمانشاه با داعش مبارزه کنند .

 

ملت ایران ثابت کردند ما یکا یک شهید حججی هستیم

حداد عادل بیان داشت: مدافعان حرم  مظهر بصیرت هستند .در صدر اسلام اصحاب پیامبر که با کفار می جنگیدند بصیرت خود را بر نیزه هایشان حمل می کردند .شهید حججی این گونه بوده است غوغایی که با شهید حججی در کشور پدید امد چیز دیگری بود. داعش می خواست با فیلم برداری از صحنه سر بریدن شهید محسن حججی   ملت ایران را تحقیر کند  و یک ذلتی را به ملت ایران تحمیل نماید . اما چهره پر از آرامش و ایستاده  شهید حججی نشان ایستادگی و مقاومت ملت ایران بود  و ملت ایران با استقبال با شکوه خود از شهید حججی به جهان ثابت کردند که ما یکا یک شهید حججی هستیم. در عرض چند هفته چهره شهید حججی به نماد کشور ایران مبدل شد و حال مشاهده می کنیم در شهر رضا مردم بر مزار او اجتماع می کنند. داعش  اظهار تاسف می کرد که یک امامزاده تازه در ایران  تاسیس شده است. باید به آنها گفت امامزادگان  به دلیل مبارزه علیه ظلم تبدیل به امامزاده شده اند.

 

ناراحتی ترامپ از امثال شهید حججی است

حداد عادل در پایان سخنان خود اذعان داشت :ترامپ در سخنرانی اخیر  اشاره داشت که ایران در منطقه باعث ایجاد بی ثباتی شده است . ناراحتی ترامپ و نتانیاهو از مدافعان حرم و امثال شهید حججی و همدانی است. انها از این هراس دارند که داعش را ایجاد کرده اند و   جوانان ایران در برابر این توطئه ایستاده اند .انها ما را متهم به ایجاد بی ثباتی در منطقه می کنند در حالی که خود آنها مسبب اصلی بی ثباتی در منطقه هستند 

وی اذعان داشت: همه باید قدر انقلاب را بدانیم شهدا از همه چیز خود برای انقلاب گذشتند اما ما چه کرده ایم. امروز استکبار جهانی به مقابله با انقلاب آمده است که مردم را از انقلاب جدا نماید هر شخص در مسئولیت خود باید به کمک این انقلاب بیاید .

 

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار