13. مهر 1395 - 12:48   |   کد مطلب: 12769
سخنان محمد حسین صفار هرندی در مورد شهید همدانی:
حبیب حرم لقبی شایسته برای سردار شهید مدافع حرم
محمد حسین صفار هرندی گفت: حبیب حرم لقبی شایسته و برازنده برای شهید همدانی است.

به گزارش شبنم همدان صفار هرندی در اختتامیه مراسم شب شعر  « حبیب حرم » ضمن بیان مشترکات سرار شهید همدانی با حبیب بن مظاهر لقب حبیب حرم را شایسته این شهید مدافع حرم دانست.

وی اذعان داشت: زندگی سردار شهید همدانی  شعر منظوم است وهیچ نقطه ای وجود ندارد که متناسب بابقیه نباشد. ایشان در زندگی به مولایی تاسی کرده اند که او در نقطه اعلا یی قرار دارد. این شهید بزرگوار حالت شیفتگی حق وخود را مستحیل در او دیده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : آنچه امام حسین را جاودانه کرده تنها فدا کردن جان نیست زیرا کسی که نقطه اوج همه فضیلتها وخوبی هاست جان خود را فدیه می کند تا مردمی از جهل رها شوند و اصحاب امام حسین هم همان گونه که در بخش اخر زیارت عاشورا می خوانیم کسانی که در صحنه کربلا وعاشورا شهید شدند به پای امام حسین خون دادند وخود امام حسین (ع )خونش را به پای خدا فدا کرد و زیبایی بندگی  در این نکته است.  اگر کسی خوب بندگی کند خدا به او رفعت می بخشد که در نظر دیگران خدا گونه می شود وحسین همدانی از این اصحاب است که به او لقب حبیب حرم داده اند

 

چرا بر سردار شهید همدانی لقب حبیب را نهادند

وی اظهار داشت اگر به دنبال چرایی این لقب سردار شهید باشیم باید بدانیم  خصوصیت حبیب در صحنه کربلا چیست؟ حبیب لحظه ای  از غوطه خوردن در امام خویش غافل نیست وهیچ ناملایمی را نمی خواهد که برمولایش وارد شود. وقتی سخنان حضرت زینب با ابا عبدالله را می شنود که به برادرش می گوید چقدر شما یارانتان را می شناسید که فردا شما را رها نکنند، حبیب این موضوع را به دیگران اطلاع می دهد که چنین نگرانی برای خاندان اهل بیت به وجود آمده همچنان که تاریخ نشان می دهد در واقعیت هم کسانی بوده اند که به خطر خانواده ها وفرزندانشان در راه مانده اند.

هرندی بیان داشت: هنر شهید همدانی این است که مدتی را که زندگی اش براساس دفاع از حق بوده موزون حرکت کرده در دوران جنگ همان قدر رشادت واستقامت دارد در پایان بعد از جنگ ویا در دوران جنگ نرم ودر طول دوران دفاع مقدس نسبت به فرماندهان خویش مثل شهید باقری و یا هنگامیکه خودشان فرمانده هستند ویا زمانی که درکنار شهید احمد متوسلیان قرار دارند موزون حرکت کرده اند ودر ماجرای اختلاف شهید رضایی ومتوسلیان نقش آفرینی ایشان بین این دو بزرگوار بسیار مهم است که به اصلاح ذات البین می انجامد.

 

نقش شهید همدانی در فتنه 88

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش شهید همدانی را در فتنه 88  تشریح کرد و گفت: در قضیه فتنه 88 شهید مجاهد با اقتدار وارد شد  وباعث ایجاد کینه در دلهای آنان شد وتلاش های وی برای جوانانی که اسیر فتنه شده اند ستودنی است.  این شهید بزرگوار با دلسوزی آنها را به راه صحیح وارد کرد وهر چه از زمان فتنه می گذشت ریزش طرفداران فتنه هم بیشتر می شد در حالی که به اومی گفتند برای شما به عنوان شخص شناخته شده صحیح نیست که وارد این قضیه شوید ولی ایشان با دلسوزی تمام واحساس مسئولیت برای جوانان وارد عمل شدند.

وی خاطر نشان کرد:  فتنه آدمهای بزرگ را هم بر زمین می زند ودر درک واقعیت کم می آورند ولی ایشان برایش مثل روز روشن بود ومقتدرانه عمل کرد و معتقد بودهمیشه راه مقابله کشتن نیست.

خدمات برون مرزی شهید همدانی

 هرندی در مورد خدمات برون مرزی شهید همدانی گفت: کاری که ایشان در قضیه سوریه کرد کاری بزرگ بود. ایشان  چیزی همانند بسیج کشور خودمان را در آن کشور ایجاد کرد وبعد از ایجاد بسیج مردمی در آن کشورجنگ سنجیده تر انجام شد.

وی در ادامه اظهار داشت:  گاهی برای اینکه عده ای از جهل ونادانی خارج شوند فدیه جان تنها راه است وخانواده شهید همدانی، عزیز خود را براساس تربیت راه حق زنده و جاوید دارند و ما شهید را از دست نمی دهیم بلکه شهید خود احیا گر مکتبی در طول تاریخ می شود.

صفار هرندی در مورد انحراف برخی رجال از خط تعیین شده گقت:  اگر می بینم بعضی رجال درکنار انقلاب قرار ندارند ومسیر آنها منحرف شده ویا در تعلل انتخاب قرار دارند باید بدانیم این نوسانات وحرکت بین حق وباطل محصول غفلت هایی است که درگذر زمان اتفاق می افتد ویکی از تدبیرهای رهایی ، فن هنر است که هنر تنها یک مرز نیست بلکه ممکن است از مرزها فراتر برود و زبان شعر توان این را دارد که حافظه ما را یاری کند و زندگی بزرگوران را باید به شعر کشید تا ماندگار شود.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار